Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Sven Wolter

parkbänk

Sven Wolter kan underhålla på många olika sätt. Främst tänker jag på hans skådespelarinsatser genom åren.

Idag intervjuas han i radion med anledning av att han givit ut sin första bok. Med journalisten talar han om döden, han berättar att han varit mer rädd för döden som yngre, innan han tyckt han levt färdigt sitt liv. Sedan lägger han till att han varje morgon han vaknar och känner att han har ont i axeln så tänker han, vad skönt att jag har ont i axeln. Hade jag inte haft det hade jag varit död! 😉

Skön kille, det! 😉

16/100 blogg100.mini

#blogg100 #Sven Wolter

Kommentarer till: "Sven Wolter" (10)

  1. En fantastiskt bra skådespelare och dessutom en sympatisk person.

  2. Jag förstår att han tänker på döden ibland, vem gör inte det? Dock känns det inte som det är nära förestående……. fast sådant vet man ju aldrig och tur är det!

    • Nej, inget vi vet… men både du o jag ska väl hinna njuta av friherrinnelivet några år!? Det hoppas jag i alla fall.

  3. Jag kan inte påstå att jag tänker så ofta på döden. Det är roligare att tänka på livet och vad man kan göra av det. Kram

    • Jag tänker på döden då och då. För mig blir resultatet att jag sätter värde på livet mer och tar vara på tiden. Tror jag. Jag vet ju inte hur jag skulle tänka om jag inte tänkte på döden… 😉

  4. Vem kommer inte ihåg Raskens..otroligt att han höll på så länge som han gjorde, men lite fritid ska han väl kunna unna sig, men visst var han bra, var säger jag bara för att han har ju gått i pension nu 🙂

  5. Han är bra god, rent av småkär i honom är jag för den människan han är. Lyssnade en gång på han och hans dotter Stina .. de berikar livet!
    Så var det där med döden då Mia, som vi är lite upptagna av både du och jag …

    • Döden är ju något vi alla kommer att behöva bli vän med så småningom. Lika bra att närma sig litet försiktigt med positiva ögon… 😉

Kommentera

Etikettmoln

