Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Kaffet i halsen

vårbukett

Det var tur att jag inte drack kaffe igår kväll när jag tittade på TV, jag tror det var Rapport. Minns inte riktigt, blev nog litet blockerad  i tänkandet!

Det sades att Sverige sagt ja med vapenhjälp till Frankrike som ska kriga mot IS! Sverige har aldrig i modern tid sålt vapen till krigsförande makter, åtminstone har det sagts så. Om jag minns rätt så har det funnits misstankar om brott mot detta… Men nu, jag tror det t.o.m var statsministern som stod och berättade detta igår! Möjligtvis var det försvarsministern… jag var alltför blockerad av budskapet för att fundera över vem som berättade.

Det händer så mycket i politiken som jag inte gillar numer. Men för att visa att jag inte tycker att allt är nattsvart så tycker jag det är himla positivt att skattesmitare jagas mer än de gjort tidigare. Jag betalar gärna skatt på min nivå, men jag vill gärna att andra också gör det utifrån sina möjligheter. Hur det än är så nyttjar de här rika knösarna både skola, vägar, sjukvård m.m, m.m. Skattesmitare har jag irriterat mig på så länge jag tänkt politik. Fattar de inte att skatter går till sådant som gör Sverige till det välfärdssamhälle vi lever i!? Det tror jag att de gör, de kan inte vara dumma i skallen – alltså måste det bero på osolidariskt tänkande och en enorm girighet!

18/100 blogg100.mini

#blogg100 #skattesmitare

Kommentarer till: "Kaffet i halsen" (11)

  1. Jag håller med dig!

  2. Du har så rätt girigheten är roten till allt ont..

  3. Den som har mycket vill ha mer. Är det inte något sånt man brukar säga. Dessutom inser tydligen inte dessa människor vad de gjort mot svenska samhället men eventuella bidrag ska de ha. Höll på sätta i halsen under Uppdrag granskning också. Men det är bra det kommer fram. När det gäller den så kallade vapenhjälpen börjar jag undra om svenska politiker helt tappat förståndet. Var är förstånd och sunt förnuft. Borttappat?

  4. Mycket vill ha mer – fan vill ha fler …
    Ja, gisses vilken budgett landet skulle ha om alla dessa bortförda miljarder fanns i vår gemensamma kassa ….. smutthål i lagen må det vara då det gått göra så …. kom också att tänka på att det troligen är de samma som har möjlighet att teckna en sjukförsäkring och därmed åka bred frifil för att få den vård andra får vänta på tills det är för sent kanske … ja jävlar i det ..
    Trevlig helg Mia!

  5. Vapentillverkare/-försäljare och skattesmitare är ungefär lika mycket värda i mina ögon. :-/

  6. Jag håller med. En sak som jag är upprörd över är alla miljoner som går till asylboenden med stora vinster för de som bedriver verksamhet där (inte alltid till uthyrarna). Bara dom pengarna skulle kunna göra stor nytta i hanteringen av flyktingar som kommit till Sverige.

  7. Det ligger något i , i det du skriver.
    Ha nu en jättefin kväll, och kram.

  8. Man blir inte klok på hur dom funkar dessa politiker, det låter så himla bra innan valet men sen när det vinnande partiet/partierna vinner så blir det pannkaka av allting, kan dom inte hålla vad dom lovar innan valet ska makten gå till nr.2 så att säga, med det system blir det inga tomma vallöften.

    trevlig helg Mia!

Kommentera

Etikettmoln

