Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Årets kärlekskrig

skräp

Eva-Britt Witt-Brattström är i ropet nu i samband med att hennes debutbok ges ut. Jag såg henne bl.a i programmet Babel, hon verkade inte riktigt bekväm i rollen. Kanske gillar hon inte att prata om boken. Jag blev väldigt nyfiken på Årets kärlekskrig och ska absolut läsa den.

Det som framgick i Babel igår plus något annat jag läste så tror jag hon sätter fingret på ett väldigt vanligt fenomen i vårt samhälle. Här kan den intresserade läsa mer om boken.

21/100 blogg100.mini

#blogg100, ¤ årets kärlekskrig

Kommentarer till: "Årets kärlekskrig" (6)

  1. Vacker bild, tycker jag! Sedan så undrar jag hur mycket Witt-Brattström och Engdahl drar nytta av kalabaliken i sin marknadsföring. Det säger ju inte nej till varken intervjuer eller intäkter.

    • Helt sant, å andra sidan har hon plitat ned en bok för utgivning så klart hon vill göra reklam för den. Den ska inte vara självbiografisk även om en del/mycket är plockat från deras äktenskap, enligt Witt-Brattström.

  2. amiengblom sa:

    Blev också intresserad av att läsa den när jag såg henne på Babel.
    Den verkar skriven i en ovanlig form.
    Kritikerna har inte enbart varit positiva till hennes skönlitterära debut.

  3. Jag är också nyfiken på boken, även om jag inte gillade henne särskilt i Babel. Som du skrev, hon var inte bekväm.

    • Vi får läsa och skriva vad vi tycker om den på våra bloggar, litet längre fram. 😉

      Jag misstänker att det kändes litet känsligt för henne att snacka om bokens innehåll. Den avslöjar litet av hennes eget liv. 😉 Även om det inte är en självbiografi.

Kommentera

Etikettmoln

