Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Pussel

pussel

Fick inspiration till det här inlägget när jag kollade in en del bloggar på morgonkvisten. I och för sig har jag till och från tänkt tanken att jag kanske vill pussla framöver när livet lugnat ned sig. Om livet verkligen lugnat ned sig nu, vet jag inte riktigt, jag har en förmåga att fylla mina dagar med olika aktiviteter…. 😉 Kul är det.  Däremellan är det väldigt skönt att vara lat – känner ni till det ordet L A T? Inte så många som använder sig av det numer.

Ibland funderar jag på att köpa ett 1.000-bitars pussel. Om jag gör slag i saken så kan jag inte under lång tid klaga på att jag inte har något att göra! 😉

Jag måste fixa en plats först där jag kan ha det liggande i lugn och ro fram tills det är klart.

22/100 blogg100.mini

#blogg100, #pussel

Kommentarer till: "Pussel" (17)

  1. Ser att många lägger pussel numera. Själv har jag inte tålamod för sånt 🙂

    • Kanske blir det litet av mode i att lägga pussel precis som det här med att sticka, den hobbyn kommer och går, hela tiden.

  2. Jag älskar att lägga pussel! Vi brukar alltid ha ett liggande vid jul, men av någon anledning stannade det bara vid tanken i julas. Men det kommer ju flera 😄 jular.

    Önskar dig en bra dag!

    Kram

  3. Att pussla är en härlig terapi. Vi har hängt över något stort pussel en del julhelger och det är riktigt avkopplande.
    Lat, använder jag när jag ska förklara för tonåringen hur bekväm hon är. För tonåringar har lätt för att bli väldigt bekväma.
    /P

  4. Dråpligt att du skriver om pussel. Igår hittade jag ett långt in på garderoben som vi limmade upp på en skiva en gång i tiden. Var tavla några år och trodde faktiskt inte vi hade den kvar. Många år sedan jag pusslade nu. Kanske vore något ta upp igen? Glad Påsk!

  5. Pussel kan vara riktigt kul i lagom dos. Fin avkoppling. Det händer faktiskt att jag köper med mig ett pussel istället för en blomma när jag besöker vänner. Ofta väldigt överraskande och uppskattat.

  6. Per-Anders sa:

    Att lägga pussel är något som gör mig nervös! Det tar alldeles för lång tid. Föredrar att vara lat.

  7. I så all ska du inte pyssla med det. Vi ska göra allt för att må gott… 😉

  8. Det är inget fel att vara lat, tycker jag. Ibland behövs det med. Pussel var det länge sen jag försökte mig på att lägga, men det kan vara både avkopplande och stressande. Kram

  9. Jag älskar att lägga pussel. En jul utan pussel är ingen jul värd namnet men även regniga somrar är det en härlig sysselsättning. Nuförtiden finns utmärkta pusselmattor som gör att man enkelt rullar ihop allt och ställer undan när man ska annvända bordet till något annat sedan när bordet är ledigt igen kan man lätt ta fram och rulla ut mattan och fortsätta pussla. Praktiskt och enkelt.

    • mmm kanske jag vänar till hösten/vintern, men jag börjar känna mig redo för att pussla igen… 😉 ar aldrig hört talas om pusselmatta, men det låter kanonbra.

  10. Jag lägger GÄRNA pussel i perioder, gärna 1000 bitars och har ganska många. Till julklapp förra året, hade min käre sambo gjort en skiva till mig, som jag kan hålla till på och bära undan om det kommer folk. Det är ett tips om du börjar, skaffa dig något liknande så du kan förflytta det vid behov.

    • Låter inte så dumt, pusselmatta lät ännu bättre tycker jag… Ska kolla upp hur det fungerar! Tack för tipset i alla fall.

Kommentera

Etikettmoln

