Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Mattias Klum

mattiasklum

Igår kväll var jag på Draken i Göteborg och lyssnade på Mattias Klum och framförallt tittade på de bilder han presenterade i ett drygt entimmesföreläsning. Jag har lyssnat till honom live vid två tidigare tillfällen, lyssnat även på hans sommarprogram. Varje gång fascineras jag av honom och hans berättarkonst.

För den som inte känner till honom kan jag berätta att han är en mycket duktig naturfotograf som har varit runt stora delar av världen. Han fotograferar jordens ömtåligaste områden som ännu inte förstörts av människorna. Han arbetar en hel del åt National Geographics, hans bilder har emellanåt prytt deras omslagssida och det ska vara något alldeles speciellt fint har jag förstått. Det är inte vem som helst som får äran att få en bild presenterad där. Här kan ni läsa mer om hans arbete, det finns flera artiklar och filmsnuttar om och med honom om man söker på internet.

De allra bästa bilderna han visade igår var faktiskt flera superläckra bilder på ormar, trots att jag egentligen inte är en ormälskare.

23/100 blogg100.mini

#blogg100, #mattiasklum

Kommentarer till: "Mattias Klum" (8)

  1. Det är kul när man kommer på en föreläsning där den som står och pratar gör det på ett sätt så man lyssnar intensivt hela tiden. Det är en konst att kunna trollbinda sin publik så. Glad påsk.

  2. Klums bilder är magiska! Hans regnskogsbilder är något utöver det vanliga. Tyvärr har jag inte hört honom berätta live någon gång men det kommer nog fler chanser gissar jag 🙂
    /Linnea

  3. En helt enastående duktig naturfotograf!

  4. Tänk om man skulle få hänga med honom en vecka i nån djungel med kameran =)…..Han är otrolig det är lite av den stämningen man vill fånga med kameran..inte så lätt…

  5. En fantastisk fotograf Hans bilder kan man inte riktigt släppa med blicken men tyvärr har jag inte hört honom mer än någon enstaka gång. Så nu har jag ännu en sak att utforska lite mer. Trevlig påskhelg på dig!

Kommentera

Etikettmoln

