Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Påskafton

påsksol

Idag har vi haft läckert väder. Vår och solsken, då lockas jag ut. I sta´n är det motormässa och då är det bäst att hålla sig inomhus eller åka härifrån. Nåja, så illa är det inte, men det är inte lätt att ta sig fram runt Elmia-området där mässan är. Jag bestämde mig för att köra några km utanför sta´n, inte alls långt, men mindre vägar. Där trodde jag inte motormässan påverkade något.

När jag skulle logga min första planerade cache så fann jag en bra p-plats inte långt från cachen. Ibland kan det vara problem att bli av med bilen. Jag körde helt enkelt in på en mindre grusplan intill en cykelväg.  När bilen stod säkert korsade jag vägen för att komma till cachen. När jag skulle sätta tillbaka cachen kom ett gäng bilar, 6-7 st och körde in där jag parkerat, blockerade utfarten fullständigt. Ut vällde massor med killar i 20-årsåldern och yngre, tror jag. Jag gick mot dem och undrade i mitt stilla sinne om de skulle ge sig på min bil. Det visade sig snart att de var pinknödiga och stördes nog litet av ”tanten” 60+ som stegade med raska steg mot dem medan de besprutade skog och gräs… med urin!

När jag bad dem att flytta bilarna så jag kunde ta mig därifrån gjorde de det. Det var trevliga killar även om många av dem inte var helt nyktra, inga problem, jag  kunde köra vidare!

våriluften

Kom så fram till ett ställe där jag kunde parkera igen och sedan börja min geocachingpromenad. Promenaden tog tre-fyra timmar, men så letade jag efter burkar ibland, vid annat tillfälle njöt jag bara av solen.

Mitt minne av gångna påskaftnar är att antingen har det varit full snöstorm eller så har det varit underbart vårväder. Alla de andra påskaftnarnas väder har jag glömt… 😉 I år känns det som att solen har börjat nosa sig fram här i södra Sverige! Jag hörde tranorna, men såg dem inte, konstigt nog. Har tänkt att jag ska åka till Hornborgarsjön någon dag i år, långt ifrån varje år jag gör det, men i år känns det som att det är dags igen! Det är ett troget vårtecken, när tranorna mellanlandar där… och en massa människor kör dit för att titta på dem och hoppas givetvis på att få se dem dansa också… 😉

is

Som ni ser på bilden ovan, där solen inte riktigt kommer åt så är det fortfarande vinter i naturen. I det här fallet är det is, men jag såg och gick även i snö idag.

I morgon ska jag skriva om något annat än geocaching… 😉 Det kan bli litet tjatigt annars.

26/100 blogg100.mini

 

 

Kommentarer till: "Påskafton" (12)

  1. Blir inte ett dugg tjatigt med geocaching. Undrar bara. . Vilken runda gick du idag? Gillade du rundan?//Anna-Lena

    • Ja VÄLDIGT lätta burkar… sol o härligt väder… lugn o ro…. Finns roligare rundor också, men idag passade den här mig kanonbra.

      • Vilken runda? Kan kanske vara något för denna tanten också.

      • Den hette inget speciellt. Om ni åker hit… ta den som ligger andra sidan vägen… jag ska ta den någon dag har jag tänkt. Tror den kan var aminst lika kul… men vet inte. Kolla in min geocachingsida så ser du var jag har varit idag. Allt är loggat och klart! 😉

  2. Mina svärföräldrar såg fram emot Tranorna vid Hornborgarsjön varje år och åkte dit så länge dom levde. Själv vet jag inte ens om jag sett en trana. Trots att släktnamnet är Tranberg 😊

    • hehe… Tranor är stiliga… och låter ganska mycket… Ser läckert ut när den ena efter den andra kommer och seglar in för att landa vid sjön…. Släktnamnet Tranberg… då får nog kolla hur en trana ser ut… annat går ju inte an… 😉

  3. Tur att ditt möte med den motorburna ungdomen gick bra , oftast är dom snälla men ställer till det på vägen , här i Värmland läste jag, blev det kaos på vägen till Kongsvinger i Norge, 150 fordon i karavan med sk raggarbilar ställde till det rejält i trafiken när dom skulle stanna och vattna ur
    härligt du verkar ha haft det

  4. Ja nog märker att våren är på gång mer och mer, härligt 🙂
    Kram

Kommentera

Etikettmoln

