Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

 

sömnig husse

Idag kom Vincent, barnbarn, till mig efter lunch. Vi har varit i simhallen, badat och suttit i bubbelpool. Vandrade hemåt, trots att vi hade vagn med oss så orkade han gå hela vägen hem. Sedan har vi haft myskväll, ätit ”hamburgare”, majs, ärter, gurkstavar – Vincent som bestämde menyn.

Han var jättetrött, jag körde igång litet bus, jag tyckte det var för tidigt att somna. Nu är han jättepigg, ”dödar” hajar, finns många sådana hos Farmor…. Nu ångrar jag att jag körde igång honom, försöker lugna ned läget… just nu ägnar han sig mer åt sin hund än åt hajen… Kanske blir det sängdags till sist. Spännande att hänga med i en snart 4-årings tankar och lekar… 😉 Fantasifullt minst sagt.

Lillhusse verkar en aning trött

Mer än så blir det inte från mig idag!

31/100 blogg100.mini

#blogg100

Kommentarer till: "Hajar, hundar och pandor" (7)

  1. När jag ser 4 åringar brukar jag tänka att om jag höll samma tempo så skulle jag nog bara väga 46 kilo 🙂

  2. Ja, jag känner igen det där – för tidigt kan fort bli för sent … men härligt ändå riktigt lyckligt egentligen!

  3. Ja fyraåringar kan verkligen ha energi, hoppas det vart sig en lugn natt 🙂

    • När han väl somnade på riktigt så sov han hela natten…. Men det tog litet tid att komma till ro här. Men han vill sova hos mig flr gånger, så det får jag ta som ett godkänt!

  4. Jag brukar säga att det spelar inte så stor roll om man är äldre på pappret bara man är ung i sinnet 🙂

Kommentera

Etikettmoln

