Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

April, april

påskliljor

Brukar du fundera ut roliga aprilskämt?

Jag funderar inte alls på sådant. Att media försöker klura ut något kul lurendrejeri, det gillar jag. Även om privatpersoner gör det om det inte handlar om att förringa någon annan. De bästa skämten är förstås där man inte är riktigt säker på om det är skämt eller allvar!

Kanske är jag tråkig, men sådant lägger jag inte energi på.  😉

32/100 blogg100.mini

#blogg100

Kommentarer till: "April, april" (14)

  1. Kommer alltid på allt roligt i efterhand. Men jag gillar välgenomtänkta skämt, när någon lagt sin energi på något som får oss andra att skratta gott.

  2. Man väntar nog på att hitta något aprilskämt i tidningen, och blir besviken om så inte är fallet! 🙂

    • Jag har haft fullt upp idag så jag har bara läst igenom tidningen hastigt. Tänkte inte ens p att det var 1 april då. Får kolla lokaltidningen igen… 😉

  3. Kom spontant på ett som stod i lokaltidningen för några år sedan, just den 1:a april, det stod ”kommunen överväger att sälja alla sina fastigheter för att få in pengar”, iom den rubriken så var det ju inget annat än ett april skämt, det var jag övertygadom..för hur kan någon va så dum att sälja alla sina fastigheter..äldreboende, demensboende, gruppboende, dagis och hyresfastigheter för att sedan hyra platserna återigen av dom nya ägarna eftersom det är lagstadgat att kommuner skall tillhandahålla det..detta var dock inget aprilskämt och det gick inte igenom när dom röstade om det heller.

    Ha en bra fredag Mia!

    • Väldigt kortsiktigt tänkande, men så var det litet överallt för 5-10 år sedan. Ibland kanske sanningen överraskar mer än skämten… 😉

  4. Kommer i håg en tidningsrubrik i Arvika Nyheter då jag bodde i den trakten att nu ska Sverige gå i union med Norge igen …. men så var det ju i Värmland det då …. och Morokulien låg nära 🙂

    • 😉

      Det litet udda aprilskämtet jag minns stod den tidning jag arbetade på under många år. Det var under tiden kungen kilade stadigt med nuvarande drottningen. Tidningen kom ut med de uppseendeväckande nyheten på 70-talet att Silvia var gravid! De var inte gifta! Detta skämt var långt ifrån uppskattat i många kretsar.

  5. Jag gillar inte aprilskämt som ”sparkar nedåt”, det är liksom inte kul 😦 Mitt aprilskämt om att den bayerska öllagen ska lättas upp kändes harmlös men hade någon riktig bayrare läst det kanske den hade blivit djupt sårad 😉
    /Linnea

  6. Aprilskämt finns det både dåliga och bra, samtidigt är det roligt att vi trots allt fortfarande gillar att försöka luras denna dag.

  7. Nä jag är rätt dålig på aprilskämt, vart inte heller lurad igår. Tror ja…

  8. Har alldeles för dålig fantasi för att komma på aprilskämt. Men visst är det kul att läsa och höra om tokigheter som mediafolk kommer på. Strumpan framför svartvita TVn, när vi var barn… den gick jag på… och mina föräldrar hindrade mig inte att kolla om en nylonstrumpa gav färg-tv. Mina kollegor i förra skolan lurade sina elever ordentligt en gång… de sa att Viktoria skulle passera komma till företagen i byn… eleverna gjorde flaggor… och stor vid vägen och viftade vid angiven tid…. men ingen kunglig kortege kom. Föräldrarna blev så förargade över skämtet, så att kollegorna fick ta emot flera ilskna samtal på kvällen. LIte dåligt av dem, tycker jag…

  9. Det var längesen jag skämtade med nån. När barnen var små så lurade dom mig ibland. Nyheterna nu för tiden är så konstiga att det är omöjligt att säga vad som är sant eller inte

Kommentera

Etikettmoln

