Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Bokleverans

böcker

Idag hämtade jag ut en leverans från en internetbokhandel.

När jag för ett par veckor sedan lyssnat på Mattias Klum i Göteborg sålde han böcker han och Johan Rockström gjort tillsammans. Böckerna handlar om vår planet, miljöförstöring och funderingar om hur det kommer att gå. Det hade blivit sådan lång kö till bokbordet innan jag kom ut från aulan att jag struntade i böckerna. Kollade på nätet när jag kom hem… och efter litet funderingar beställde jag de här båda som ni ser här ovan.

Nu har jag böcker så jag behöver inte bli sysslolös under lång tid, har fler än dessa som ligger olästa och väntar på att jag ska ta mig tid. Förr läste jag ut bok efter bok snabbt… men nu som pensionär går det trögt… Så mycket annat som pockar på. Är utomhus en hel del…. Sanningen är nog att jag har litet svårt att slå mig till ro med böckerna, men när jag gör det är det himla mysigt.

De här båda böckerna ser lysande ut. Har mest tittat på bilderna, kanonfina förstås, med en sådan fotograf. Jag kommer säkert att läsa böckerna. kanske inte från pärm till pärm, men det som känns mest intressant.

36/100 blogg100.mini

#blogg100, #Johan Rockström, # Mattias Klum

Kommentarer till: "Bokleverans" (4)

  1. Känner precis som du att ron att sitta och läsa inte infinner sig lika ofta nu, fastän jag gillar böcker. Man vill ju hinna så mycket annat med. Synd att man måste sova om nätterna.

  2. Spännande böcker! Jag har också fått mindre tid över för bokläsning sen jag blev pensionär ….hur nu det kunde ske…

Kommentera

Etikettmoln

