Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Ja se pengar…

hålor

Har man inga pengar eller väldigt litet är det bekymmer med hur man ska kunna få tak över huvudet och mat i lilla magen.

Har man väldigt mycket pengar tycks det vara bekymmer med hur man ska kunna gömma dem för skattesystemet…

Håhåjaja, man ska kanske vara glad att man endast har den lilla pensionen så man slipper fundera i vidare banor… 😉

38/100 blogg100.mini

#blogg100, #pengar

Kommentarer till: "Ja se pengar…" (6)

  1. Japp, lagom är bäst! Vi talade faktiskt om det här hemma senast igår. Härligt liv man lever, inga stora skulder, inga kreditkort körda i botten, eller annars dyra vanor. Inga pengar att placera, inga att förlora, inget att dölja för skattmasen. En liten reserv ifall något går sönder…
    Eftersom min karriärsstege har exakt en pinne, beslöt jag för ett tjugotal år sen att vara nöjd med det jag har/får. Ett gott beslut.
    Rikedom leder knappast till lycka, man behöver inte vara rik för att vara lycklig. Faktum är att jag tror man är lyckligare om man inte är rik ( Måste ju intala mig att det är så), men för litet pengar är frustrerande och nöter hårt på humör och äktenskap, det vet vi alla som varit där.

    • Nej pengar är absolut inte lika led lycka, ändå är det så svårt att dela med sig eller åtminstone göra rätt för sig via skattevägen

  2. Pengaproblemen är nog olika stora för olika personer. Jag har inte heller några fantasisummor så jag slipper ifrån de hemska problemen som en del förmögna har.

  3. Det är något som jag funderar på också. Vad ska man med osannolika summor pengar till. Helt sjukt att de ska gömmas undan för beskattning, och att man inte har så mycket mänsklighetskänsla/solidaritetskänsla att man låter sina pengar göra nytta där de kan göra nytta, istället för att finnas undangömda på något konto i något litet skattesmitarhemland. Jäkla människor som bara vill ha mer och mer och bara sig själva ser.

  4. Men din idealvärld saknar ju gränser.Dessa människor praktiserar ju endast dina drömmar.Helt plötsligt vill du låsa in människor oh deras pengar inom en gräns.Ta igen dig ett eller ett par hekto.

Kommentera

Etikettmoln

