Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

färg

Den här dagen hade jag bestämt skulle bli en naturdag. Blev minst sagt besviken när jag körde till affären tidigt under morgontimmarna för att handla litet. Det var kallt i luften plus en blåst som gjorde det än värre. Men bestämt är bestämt, det finns kläder att ta på sig. Även blåsigt, litet bistert väder kan kännas behagligt att vara ute i om jag är rädd klädd, ja, bara att gilla läget med andra ord.

Geocachingsonen och jag sammanstrålade, åt litet mat och småpratade innan vi drog iväg, ut i skogen. Vinden var inte lika bister längre, solen tittade fram emellanåt  och värmde riktigt skönt. Satt en kort stund på en bänk och beskådade sjön, härligt. Vi loggade åtta cacher innan vi drog hemåt igen. Fika som avslutning även den här gången.

En mysig dag som jag känner mig nöjd med. Den här tiden på året så vaknar mitt intresse för geocaching igen, även om jag inte är någon större geocachare om man jämför med de som är bitna av hobbyn…

40/100 blogg100.mini

Kommentarer till: "Ut i naturen ska vi gå…" (7)

  1. Men visst är det kul att geocacha ibland. Jag är heller ingen nörd…. långt därifrån. HAr inte blivit alls många hittade i år, så här långt. Kom på att vi kunde ta en runda i morgon, har inget speciellt som måste göras. Hittade en runda i Fristla…. en bit att åka…. men det får man ta, om man vill gå en runda… och det är det en vill. Ha det gott!

    • Hehe… du är mycket mer nördig än vad jag är när det gäller burkar… 😉 Den här tiden och några månader framåt blir det säkert en del burkar även för mig, den tiden på året vill jag ut…. och då är geocachingen ett bra sätt att dra mig till nya platser att upptäcka. Lycka till med er runda i morgon!

  2. Såg sädesärlan på Strandpromenaden idag Så du får inte ge upp.

  3. Ja det har inte varit så många varma dagar här heller, många gånger man lurats att man tror det skulle varit varmare än vad det egentligen var.

    Ha en fortsatt fin helg!

  4. Jag brukar kolla på TV-programmet, gympaläraren och har tänkt att kanske geocashing skulle var kul för ungdomar som rör sig för lite.

    • Det är inget program jag sett än, i alla fall. Det andra från skolmiljön om mobbing följde jag. Geocaching används faktiskt litet i en del skolor, jag tror också det kan fånga en hel del elevers intresse.

  5. Per-Anders sa:

    Det lät som en trevlig dag. Skönt att våren nu är på väg.

Kommentera

Etikettmoln

