Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

barnprogram

…visst är det en frireligiös sång som börjar så… De orden kom upp i skallen när jag tog en förmiddagspromenad idag. Ganska kyligt i luften, men solen värmde, vårblommor blommade litet här och där. Knoppar i olika storlekar på buskar o lövträd studerades.

Hem och gjorde en soppa, snabbt och gott.

Tog med en bok och en flaska med vatten, gick ut i vår gemensamma trädgård och satte mig där det var lä. Njöt. Boken och vattenflaskan användes inte alls utomhus, det blev att bära in dem i oförändrat skick igen…

Suttit stilla mer än jag brukar, trots det så har jag gått drygt 12.600 steg. Jag tog en liten promenad nu i kväll också.

Vid nyår utökade jag mitt stegmål till minst 10.000 steg/dygn/månad. Hittills ligger jag över 12.000 steg varje månad i snitt. Tror inte jag behöver säga att jag känner mig stolt över mig själv. Tror det är hälsosamt. Snart ser jag över och gör cykeln sommarklar, då blir det en del promenader varvat med cyklingen. Tänk så bra förunnat livet är när man är pensionär… 😉

I morgon ska jag också vara lat och njuta mycket av solen, sedan blir vädret sämre enligt SMHI och då kan jag passa på att pyssla med annat.

Idag var första dagen under blog100 som det kändes motigt att skriva… kanske för att jag latat mig för mycket… 😉 Men, det blev ett inlägg även idag.

Snart är det sängdags med boken som gott sällskap.

42/100 blogg100.mini

#blogg100, #stegräkning

Kommentarer till: "Oh så härligt att här vandra…" (10)

  1. Vad bra du håller igång!

  2. Du var mig en flitig en. Ibland kan väl inspirationen lysa med sin frånvaro, men det brukar ändå dyka upp nåt till sist…precis som det gjorde hos dig.

  3. Finns en film där Stig Helmer är ung. Du vet?
    Hon som är Frälsnings soldat sjunger väl den sången? Kanske inte, äh, lämnar det.
    Du är duktig på att gå du. Jag går 5000 på min morgonpromis med hundarna varje dag, men sen lägger jag mob åt sidan. Står ju oftast och jobbar och det ger ju en del steg. Men 10000 i snitt vill nog jag också att det kunde få bli.
    /P

  4. Det låter bra att du unnar dig rast och vila men att du ändå har mål med att röra på dig. Bra gjort!

    Jag provar också blogg 100 och har skrivit nåt varje dag hittills men sen blir det nog en paus om jag fixar alla 100 dagarna…

    • I år så känns det inte betungande. Det har krävt mer av mig de år jag har arbetat… ibland är man ju skittrött då… 😉

Kommentera

Etikettmoln

