Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Årsmöte

visingsö1

Ikväll har jag varit på bostadsrättsföreningens årsmöte. Tänk vilken skillnad det är nu på mötena mot när jag flyttade hit för 5-10 år sedan. Då var det ofta mycket ilska som vällde ut. Nu diskuteras det för och emot i trevlig samtalston. Jättetrevligt… hoppas vi kan behålla den stämningen.

Jag och min närmaste granne vi konstaterade också att en del grannar blir yngre och yngre medan vi blir äldre och äldre. Livets gång!

Mötet avslutades med att vi bjöd oss själva på en jättegod landgång och kaffe. Kaka på det för de som önskade.

45/100 blogg100.mini

#blogg100, #årsmöte

Kommentarer till: "Årsmöte" (4)

  1. Roligt och läsa om att det blivit bättre. Annars är det mesta det motsatta man hör talas om.

  2. Jag har aldrig själv bott i en bostadsrätt men jag har hört berättas att det kan vara rena kriget i en del föreningar.

    • Det är svårt att äga tillsammans för många. För mig är det ett perfekt boende, det yttre har jag inget personligt ansvar, endast kollektivt. Inomhus gör jag som jag vill i stort sett. Grälsjuka personer finner förstås alltid något att gnälla på när de bor i bostadsrätter. Trist.

Kommentera

Etikettmoln

