Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Lyckliga singlar

vanse1

Tänk att det går att göra 10-i-topp-lista på allting.

När jag skulle logga in på fb idag så fick jag först upp msn.com-sidan. Såg en blänkare om lyckliga singlar och läste vidare. Nu påstår de att det inte är skamligt att vara singel! Det kanske man kan tycka i vissa ungdomsår då de jagar en partner för kärlek och familjebildning. Men sedan jag blev singel har jag inte skämts ett dugg. Det har känts bra att vara singel… 😉

Listan gick ut på var i landet de flesta lyckliga singlarna finns och på första plats ligger Jönköping påstås det i undersökningen som gjorts av något som heter Elitsinglar.

Så här ser listan ut i deras undersökning var de lyckligaste singlarna finns:

  1. Jönköping
  2. Helsingborg
  3. Göteborg
  4. Halmstad
  5. Karlstad
  6. Stockholm
  7. Västerås
  8. Malmö
  9. Norrköping
  10. Uppsala

Funderar på hur seriöst den undersökningen utförts, hur stort urval, hur stor svarsfrekvens, validitet osv…. 😉

53/100 blogg100.mini

#blogg100, #singelliv

Kommentarer till: "Lyckliga singlar" (11)

  1. Bara idén ”elitsinglar” :-/

  2. I Jönköping går det nog fint att vara singel. För att inte tala om Göteborg, åtminstone Linnéstaden. I Hjo skulle jag inte vilja vara det. Det passar sig inte lika bra här. Urtrist skulle det vara. För övrigt läste jag snigel först – finns jättemånga i Hjo.

    • hehe… hur det är att vara snigel i Jönköping kan jag inte uttala mig om. Är man en mördarsnigel lever man nog farligt, misstänker jag…

  3. Varför finns det bara lyckliga singlar i städer, tro. Jag har sett reklamen på TV för Elitsinglar och tycker den är direkt diskriminerande. Det talas om singlar med en ”nivå”……Ha en trevlig helg.

  4. Per-Anders sa:

    Noterar att varken Sundsvall eller någon annan Norrlandsort finns med på listan. Här uppe i norr är vi uppenbarligen inte lyckliga. Undrar var som kvalificerar en singel att vara med i elitsinglar.

  5. Är inte Elitsinglar en dating sajt? Om man nu är så lycklig som singel, vill man då inte fortsätta att vara det? Märklig ”reklam” dom gör i så fall 😀

  6. Elitsingel? Mest singel av alla?

  7. Jag tycker att det är härligt att vara singel men för min del är det självvalt att leva så här. Jag känner en del olyckliga manlig singlar som ser åren passera utan att dom fått varken fru eller barn. Dom är mindre lyckliga.

  8. Det här var ju roligt … elitsinglar tror jag är de som akademiker … har för mig jag sett en sida som är för dessa …. själv trivs jag utomordentligt som du redan vet och vilken typ jag tillhör har jag aldrig tänkt på …. det där med elit tycker jag osar lite klasstänk …. 🙂

Kommentera

Etikettmoln

