Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Hemma igen

Tjuvkil4

Efter veckoslutskurs och besök hos en vän så har jag landat hemma igen, betydligt tröttare än jag hade kunnat tänka mig.

Det var en fotokurs för nybörjare jag var på. Kanske var det dumt att åka på en sådan med en så ny kamera, jag har inte fotograferat speciellt mycket med den och kan den dåligt. Å andra sidan tror jag inte jag hade hängt med i alla svängar ändå. Kursen var intensiv, vi höll på till kl 22.00 både fredag o lördag, igår avslutades kursen med fika 16.30 och då fortsatte min färd till Ljungskile. Jag hade tänkt  mig att vi, jag och min kompis, skulle ta en runda ut på Orust och Tjörn idag innan jag återvände mot Småland. Men vi inställde den ganska tidigt idag, vädret var inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Vi stannade hemma och snackade framför en brasa, det kändes bättre än att vara ute i kyla och vind.

Apropå fotokursen – kanonbra, men som sagt intensiv. Nu ska jag träna och åter träna på olika inställningar… Det ska bli spännande att testa olika inställningar i lugn och ro och inte krav på att leverera en bild på ett speciellt tema en viss tid. 😉

PS! Nu blev det inte riktigt rätt med #blogg1oo. Jag skrev föregående inlägg cirka 23.30 igår, söndag, var säker på att det blev publicerat, men upptäckte idag att nej, jag hade aldrig sänt ut det. ;-( Jaja, jag fortsätter som om ingenting har hänt… 😉

56/100 blogg100.mini

#blogg100

Kommentarer till: "Hemma igen" (5)

  1. Har du tagit bilden i inlägget? Den är jättebra!

    • Tack för dina ord! Jo, det är en av mina inlämningsuppgifter. Den uppgift vi hade tid att tänka och fixa. Fick veta uppgiften på kvällen och så skulle den lämnas in vid kursstart kl 09.00. Var uppe tidigt solig morgon. Det blev en bild jag är väldigt nöjd med själv!

    • Jojo, men om jag uppfattat dig rätt så är du inte speciellt åldersstigen än så länge… 😉

  2. Snyggt foto! Låter jättekul med fotokurs. Skulle nog jag behöva gå också.

Kommentera

Etikettmoln

