Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Jag längtar

fyr

Jag längtar tills nästa vecka. 😉

Förhoppningsvis är min förkylning borta då. Redan när jag körde hem från Ljungskile började jag känna i halsen att några bassilusker hade slagit sig ned i min lekamen. De senaste 2-3 dagarna har jag hostat intensivt så jag har ont i revben och hela mellangärdet, snorat, men ingen feber, tror jag i alla fall inte. Man får glad åt det lilla. Idag känns det något bättre än i går så förmodligen har det vänt. Bra det, för det är mycket jag vill göra..

Valborgsmässoafton ska jag ha besök av mina barnbarn som ska sova över här. Den äldste har gjort det tidigare, men aldrig den lilla. Tror det går jättebra. På söndag vill jag eventuellt gå en ”kulturvandring” ett par mil härifrån, men det beror förstås på hälsan och väder. Mest det förstnämnda.

En annan sak jag längtar efter är att ge mig ut med kameran och testa olika saker, experimentera med kamerans inställningar och se vad jag lyckas åstadkomma vad gäller bilder…

Idag blir det mest vila, kanske handla litet inför helgens besök.

Igår sände jag in min norska deklaration för 2015 och hoppas den kommer fram i tid, senaste inlämningsdag 30 april. Brevet är märkt att det ska snabblevereras! Norrmän är duktiga på att ta ut avgifter på det mesta, för sent inlämnad deklaration vet jag inte vad det kostar, har alltid sänt in den i god tid. Typiskt, första året jag är hemma så gott som på heltid så blir den liggande! 😉 Visst är det märkligt.

60/100 blogg100.mini

#blogg100, #barnbarn, #foto,

Kommentarer till: "Jag längtar" (12)

  1. Vila dig frisk nu!

  2. Krya på dig inför valborg

  3. Vilken otur nu när man vill vara ute. Hoppas deklarationen hinner fram. Krya på dig!

    • Jag är ute en del i alla fall. Nyss inkommen efter en kvällspromenad då jag fick äran att lyssna till och se koltrastar… 😉 Härliga tider.

  4. Hah! Det är ju sådär.
    Det är sååå länge kvar. Ojdå, nu är det bråttom!
    Den som bor närmast busshållplatsen är alltid sist.
    Och alltid samma med deklarationen. man skulle bra kunna fixa den då den kommer i mars, men nej. Ojdå, den skall vara inne för 5:e maj…

  5. Hoppas du kryar på dig och får en trevlig helg!

Kommentera

Etikettmoln

