Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vitsippor

vitsippor

Vitsippor lyste upp så gott som hela min promenad

Idag åt jag middag innan jag körde iväg till motionsspår nr 2, nr 1 gjorde jag ju igår… 🙂 Tog kaffe och en flaska vatten med mig. Glömde frukten, jag brukar alltid vilja ha något att stoppa i mig för att hålla energin på topp eller näst intill i alla fall. Jag valde mellan spåren 6 km eller 1 mil. Eftersom jag vet att det är backigt område, jag o ena sonen har gått där en gång tidigare så valde jag 6 km, tack och lov. Satt och solade, lyssnade på fåglarna, tyvärr kan jag inte idetifiera så många fåglars läten, men hackspett, morkulla (tror jag), tranor och kråkor hörde jag i alla fall plus en del småfåglar som sjöng frenetiskt. Det är ljuvligt att sitta och lyssna på naturens egna ljud.

Satt där så länge att jag började bli hungrig och hade mer än halva rundan kvar… då kom jag på att frukten fanns hemma. Nåja, jag promenerade i sakta mak… När jag var nästan i mål så hörde jag ett smattrande över huvudet, jag hade passerat de båda träden där tre ekorrar lekte – min uppenbarelse verkade inte ha stört dem ett dugg. Men när jag väl stannade och tittade på dem, ja då blev det fart uppför stammarna. Jag halade fram kameran som låg i ryggsäcken, satte mig i backen med kameran i högsta hugg. Tänkte att om jag sitter stilla kanske de vågar visa sig igen, men icke! Jag fick lov att stoppa ned kameran i ryggsäcken igen och gå sista sträckan fram till bilen.

rastplats

Här satt jag på en bänk och bara njöt av livet.

En jättefin runda, även om den är litet väl backig för mig. Hoppas på fler sådana här vackra sommardagar även om det förmodligen inte blir fler skogspromenader under den här veckan för mig. Många vitsippor, några blåsippor och litet andra blommor också om jag minns rätt.  Härliga tider!

vitsippa

Många dödsfall inom kulturens område i år. Carl Fredrick Reuterswärd har avlidit fick vi veta idag, likaså Olle Ljungström, ett namn som jag inte lagt märke till förrän idag. Tänk att vissa människor inte upptäcks av mig förrän i samband med sin bortgång! Carl Fredrick Reuterswärd däremot, honom känner jag till, har några litografier som jag gillar av honom, och har också varit och sett hans pistol med knut på utanför FN-skrapan en gång i tiden

En enkel vitsippa till minnet av dem båda!

65/100 blogg100.mini

#blogg100, #Jönköping, #natur, #vitsippor

Kommentarer till: "Vitsippor" (4)

  1. Tänkte just på hur avlångt Sverige är för här i Luleå har inte ens björken knoppar

    • Jo det skiljer säkert en hel del. Här är björkarna inte utslagna, men på gång, det kommer förmodligen gå fort nu med tanke på värmen vi fåt!

  2. Björken är inte så himla utslagen hos oss heller, så just med den är det kanske inte så stor skillnad. Jag menar med Luleå, inte Jönköping. Och det alldeles märkvärdigt så mycket känt folk som dör nu. Kanske för att man själv har kommit upp i åren – just de åren när vad som helst kan hända. Men Olle Ljungström var ju ung.

    • Men det jag hört om Olle Ljungström har han levt ett hårt liv. I så fall var nog kroppen ganska så sliten och betydligt äldre än den kronologiska åldern. Det var hemtjänsten som fann honom, betyder att han inte klarade sitt dagliga liv på egen hand.Tragiskt… Men många av våra ”kändisar” har säkert levt ett hårt liv.

Kommentera

Etikettmoln

