Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Högsommar

 

stenar

Är det någon som klagar på vädret nu så bör denne få respass till annat land… 🙂

Min dag har i vart fall varit underbar, jag har luktat på blommande hägg, lämnat tillbaka böcker till bibblan, tänkte låna nya, men jag hade varken lånekort eller legitimation med mig så jag avstod. Går dit en annan dag. Jag var i alla fall inne och kollade hur det ser ut. Biblioteket i Jönköping har varit stängt hela detta året fram till den 2 maj då det öppnade igen efter en ordentlig uppfräschning. Ljusa färger, luftigt och fräscht, gick en runda konstaterade att de möblerat om ordentligt. Där det var deckaravdelning tidigare, där var det utrymme för barn idag… Där jag var van att finna skönlitteratur, tja, där fanns det skönlitteratur men inte riktigt det som jag förväntat.

Ska försöka ta mig dit en dag senare i veckan då jag kan kolla runt ordentligt, även gå upp till faktaavdelningen. Jag fann en historisk hylla på plan 1, där ska den väl inte vara… 😉 Visst är livet spännande!

Alltid besvärligt när de ändrar på system man är van vid. Jag är en så pass flitig biblioteksbesökare att jag har vetat vart jag ska gå för att finna saker och ting. Inte alltid jag finner det jag söker, trots det… men en god början i alla fall. Nu får jag lära om. Kanske är det inte så stora förändringar, trots allt, när jag har studerat lokalerna litet mer.

70/100 blogg100.mini

#blogg100, #boklån, #böcker

Kommentarer till: "Högsommar" (8)

  1. Det är nu man ska vara pensionär och kunna njuta av det vackra vädret

  2. Spännande med biblioteket. Har inte varit där ännu. Du har helt rätt. Klagar man på vädret nu borde man skämmas och fort kom den, sommaren. Vacker bild du tagit på strandkanten. Njut o ha det gott!

    • Haha! Visst får man klaga på vädret även om det är varmt o skönt (enligt de flesta.) Det finns människor som inte gillar värme o varför skulle de skämmas? Bara för att stora flertalet älskar värme så behöver inte alla göra det!
      Bara en liten reflektion.

      • Ja, så är det förstås… jag förpassade dem till annat land… kanske Nord-Norge…. Island eller något sådant… 😉

  3. Bara nyttigt för hjärnan att lära nytt! ; ) Men visst blir det lite konstigt när man ändrar för mycket. Blir tokig när den ”vanliga” affären byter avdelningar. Men man lär sig. Ha det gott i sommaren,

  4. Äh, man skall aldrig klaga på varmt väder, det blir nog kallt förr än vi tror 🙂
    Ja, härliga dagar har vi haft!

Kommentera

Etikettmoln

