Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Gullvivor

gullviva21

Under en av mina promenader idag så upptäcker jag årets första gullviva. Alltså den första jag har sett i år!

Så läcker naturen är nu, det är grönt ute, helt ofattbart, och ändå så naturligt när det är på plats. Som vi flesta av oss nordbor väntar och längtar efter så himla mycket månad efter månad! Nu är våren och försommaren här, även om det ska bli kyligare igen!

Härliga maj… så glad att jag får uppleva detta – år efter år! Det är inte självklart att just jag skulle få vara med i så här många år! Ju äldre jag blir, desto mer uppskattar jag det också!

72/100 blogg100.mini

#blogg100, #gullviva

Kommentarer till: "Gullvivor" (11)

  1. Just nu är det som vackrast med alla olika gröna nyanser. Om någon vecka är det mer jämngrönt

    • Så är det nog… mellan hägg o syrén är det som vackrast, heter det ju. Häggen blommar, inte syrénerna här – än! Men kanske om en vecka, om inte vädret blir alltför kallt!

  2. Visst är det underbart! 🙂 Livet i naturen återvänder och visar sin enorma och vackra växkraft.

  3. Otroligt hur snabbt det går. I torsdags hade vi ett par träd, inom synhåll, som skiftade i grönt. Nu några dagar senare är hela världen grön! Ååååå, våren!!!

  4. Man kan nästan se för varje dag hur löven blir större och större. Efter vintern är man mycket mer uppmärksam på vad som händer i naturen. Kram

    • Ja, så är det förstås plus att det inte händer lika mycket i naturen någon annan tidpunkt på året än just nu när naturen vaknar till liv.

  5. Gullvivor är så vackra men finns inte så många här tyvärr…

    Ha en bra dag!

  6. En här och nu stund – i livets längd perspektiv- går runt med samma känsla – min längtans blomma varje vår är Rödbläran 🙂

    • Absolut, en här och nustund… Rödbläran? Måste kolla in den… känner inte till den? Finns den här hos mig, måntro… Nu har jag lärt mig något nytt idag! 😉

Kommentera

Etikettmoln

