Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

rödbetsbiff

I oktober kommer Malena Ernman och Tommy Körberg till Jönköping. Jag brukar köpa biljetter till Körbergs föreställningar när han gästar min stad, gillar hans framträdande jättemycket. Jag gillar även Malena… men… dessa artister med så fina röster har  de arrangerat i ishockey-arenan, Kinnarps arena. Där har jag varit en gång… och tänkte aldrig mer.

Otäck trappa att gå i, men det största problemet är stolarna. Att sitta där och försöka njuta av ett framträdande är inte så enkelt. Trots att jag inte har några större ryggproblem så minns jag den kvällen som bedrövlig. Jönköping har det relativt nya kulturhuset Spira som har underbara stolar, kanske anser de att det inte finns tillräckligt med platser i någon av deras salar, eller vad man nu kallar dem. Då finns ju Konserthuset som rymmer många…

Jag har inte bestämt mig än, men tror jag ratar Körberg den här gången, trots att jag gärna skulle vilja höra och se honom än en gång!

Pingstafton 2016 i Jönköping är en kall historia. Knappt 6 plusgrader när jag gick ut på en promenad på fm, dessutom blåste det! Kyligt minst sagt. Någon grad varmare blev det under dagen, men inte mycket att hänryckas över. Naturen är förstås jätteläcker, men litet för kallt att ge sig ut för att endast njuta, som sagt! Värmen är välkommen tillbaka, när den kommer, först tackar vi ja till litet regn, för det behövs också.

Önskar er en fin fortsättning på pingsthelgen!

75/100 blogg100.mini

#blogg100, #Kinnarps arena, #Ernman, #Körberg

 

Kommentarer till: "Ernman och Körberg till Jönköping" (9)

  1. Men ni som har ett så fint kulturhus. Så trist att det inte används till sådana konserter.

    • Så tycker jag också. Funderat en hel del över vad det är ”Nisse” som har kommit på att de ska vara i Kinnarps Arena! 🙂

      Jag både vill och inte vill. Hade de uppträtt i ”vettig” lokal så hade biljett varit bokad för flera timmar sedan – biljett för mig.

      • Verkar som att det vill ha mycket publik. Tycks som att det är en turne i stora arenor.

      • OK. Så noga har jag inte kollat. Å andra sidan förlorar de en del publik på det här sättet. Har artisterna önskemål om lokal? Kanske handlar det om att två så duktiga artister är så dyra så de måste plocka in så mycket folk som möjligt…

  2. Nej, hockeyarenor och inte Ullevi heller är anpassade för konserter. Men vad göra när Springsteen eller Stones kommer på besök. Malena och Körberg borde få plats i Konserthuset.

  3. Kinnarps arena är helt klart inte gjord för konserer. Genomled mitt livs värsta julkonsert där för ett antal år sedan och inte nog med att rygg och bakdel for illa, ljudet var under all kritik. Tänker som du, inte ens dessa fantastiska artister kan få mig dit.
    Fotokursen handlade mest om grundläggande fotokunskap och heter Foto 123 http://www.foto123.se/ Jag kunde inget innan, tyckte bara det är vansinnigt roligt och skulle min nya kamera komma till sin rätt behövdes kunskap. Det gav mersmak.

  4. Erman och Körberg så absolut – men det låter inge vidare med platserna … en ska sitta gott för att njuta!

    • Ja, jag vet inte om det är störst skymf mot dem eller mot besökarna! Jag har bestämt mig, jag går inte dit… vill minnas de fina gånger jag verkligen njutit av deras röster… fast inte tillsammans utan var och en för sig.

Kommentera

Etikettmoln

