Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Skitväder

DSC_0390

Från härligt sommarväder till skitväder på ett par dagar! Dessutom över pingsthelgen när de flesta människor är lediga… 😦

Från 22 plusgrader till 5-6 plusgrader… hur kul är det? Biblioteket stängt… Gymmet var öppet i alla fall.  Där kändes livet helt OK idag.

I morgon  ska det bli både bank- som biblioteksbesök! Alltid något… Första året sedan avskaffande av pingstens annandag som helgdag som jag lovprisar det beslutet! Annars hade jag fått leva utan pengar en dag till då mitt visakort har lagt av fullständigt!

76/100 blogg100.mini

#blogg100, #skitväder #pingst

 

Kommentarer till: "Skitväder" (16)

  1. Jag hade helt missat att det var pingst :O

    • Visst är det så. När jag arbetade så hade jag ingen känsla av någon pingst sedan de ändrade på det och införde helgdag på nationaldagen istället. Förtret för mig, för jag tyckte (och tycker) att den enda tredagarsledighet under den allra vackraste perioden på året togs bort… Som pensionär spelar det ingen roll… om man nu inte behöver gå till banken… 🙂

  2. Jag saknar pingsthelgen. Det har ju bara försvunnit in bland alla vanliga helger. Trist, tycker jag.

  3. mormorkerstin sa:

    Men det bevisar ju bara att det gamla talesättet har rätt! Inget ont som inte har något gott med sig. Ingen annandag, så du får pengar. Häpp! 🙂

    • hehe… hmmm…. vet inte om jag ställer upp på det! Är litet allmänt tjurig idag… ett icke användbart visakort, inga kontanter och dessutom skitväder…. bläää

  4. Oj då! Det där lät inte alls bra. Att leva utan pengar är svårt. Tur det är måndag idag och hoppas nu banken kan fixa kortet snabbt. Brukar vara lite väntan då koder kommer i efterhand ju. Jag håller tummen.
    /P

  5. Kris när Visa-kortet strejkar. Tur att det fortfarande finns banker som har ”vanliga” pengar.

    • Jo, det är i vart fall väldigt obekvämt. I fortsättningen kommer jag att ha någon tusenlapp hemma som reserv. Den här helgen hade jag inget speciellt inplanerat som väl var. Men jag funderar på hur eländigt det blivit om det hänt innan jag skulle haft någon bjudning, eller än värre en resa utomlands!

      Min bank är kontantlös så där kan jag inte räkna med någon hjälp. ;-(

  6. Om inte sommaren vill komma hit så får man åka till sommaren 🙂

    • Ja, det är förstås inte så dumt. Behöver dock ett fungerande Visa-kort i så fall! 🙂 Innan jag får det så har nog värmen återvänt till Svedala… 🙂

  7. Ja, nog har det blivit en vädermässig förändring och snabbt gick det. Men det ska väl komma bättre dagar igen…

    Hoppas du får en fin start på den nya veckan!

  8. amiengblom sa:

    Utan ett fungerande betalkort står man sig slätt i dessa tider.
    Men tackolov så finns det ju möjlighet att ta ut kontanter.
    Å vädret ja…Här har man plockat fram vita sommarlångbyxorna och sandalerna. Men å andra sidan behövs det ju regn i skog och mark,,,men det behöver ju inte vara så förbaskat kallt! Brr…

    • Går att ta ut pengar… inte där jag har mina pengar. Kontantfri bank. Helt horribelt!

      Kallt som tusan, riktigt höstväder idag… men ska nog bli högre temperatur i morgon! Vi får leva på hoppet!

Kommentera

Etikettmoln

