Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

stenar1

Så där ja, då kan jag inte klaga på kylan längre. Morgonen var i och för sig kylig. Men det blev bättre och bättre under dagen.

Apropå mitt betalkort så fick jag brev från min bank idag att mitt kort är spärrat p.g.a ”bankkort kan ha använts för försök till obehöriga internettransaktioner”. Jag har inte trott på detta, för mitt kort har inte varit ute på äventyr och jag har inte kunnat se några konstigheter på kontot. När jag så tittar idag så är en överföring gjord med mitt kort igår (kortet spärrat redan i lördags!) enligt kontoutdraget. Betalningen är gjord till någon jag inte kan identifiera. Går ut på nätet och kollar, ett företag som sysslar med musik. Funderar och funderar, ibland tar det tid att komma på vart pengarna har gått. Tror det är något jag lagt in i förväg, men litet konstigt att överföringen skedde igår, en söndag. Beloppet är på 187:-. Vilken bedragare nöjer sig med ett sådant belopp!?

För övrigt inget som sätter myror i huvudet. Dessutom meddelar de att nytt bankkort kommer… Jo, men det visste jag ju!

78/100 blogg100.mini

#blogg100, #bankkort #kortbedrägeri?

Kommentarer till: "" (13)

  1. Samma här. Vädret blev bättre och bättre så jag fick till slut en riktigt skön promenad hem … 🙂

    Tur att det inte handlade om större summor än så där …
    Kramis

    • Det kan ju vara någon räkning jag godkänt, men som jag inte kan komma på nu. Ibland har jag funderat på summor med otydlig mottagare, men som jag senare kommer på vad det är.

      • Jag tycker att det är jobbigt att tappa kontrollen över sådana här saker. Det har hänt flera gånger på sista tiden. Inget som inte gått att fixa. Har bara fått betala påminnelsen istället … men det är inte likt mig och jag blir väldigt störd av min glömska.
        Man blir liksom lite besviken på sig själv när man tappar kollen så här …
        Säger inte att det är det DU gjort – tappat kollen alltså 😉 – men din beskrivning av det som hänt går ju åt det hållet …
        Vi kanske får lov att ändra vår rutin på något sätt. Jag sorterar obetalt och betalt ännu noggrannare nu, även om jag alltid haft ordning på det förut också …
        Kramis

      • Då jag betalar via internet, oftast när jag fått räkningen, men låter den gå iväg automatiskt när förfallodagen närmar sig så glömmer jag ibland VAD det är jag betalat när inte namnet på företaget beskrivs tillräckligt tydligt. När jag lagt in betalningen så river jag pappersexet, funderar på att inte göra det förrän jag ser den är betald, då skulle jag slippa fundera… om jag har koll på pappershögen… 🙂

        Du sparar även betalda fakturor? Jo, det kanske man skulle göra…

      • Ja, jag sparar betalda fakturor … alldeles för länge. När jag känner mig trygg med det så slänger jag de äldsta …
        Jag skriver även ut ett excelutdrag från nätbanken, på kommande dragningar. Dem sparar jag på särskild plats på datorn … 😉

      • Oj, vilken ordning och reda det är med dig! Det lever jag inte upp till sådan ordning. 🙂 Det är därför jag behöver fundera flera vändor ibland innan jag kommer på vad det är som är betalat… Det händer inte ofta, men hänt någon gång tidigare.

      • Hahaha … skönt att kunna briljera med något då … 😉
        Jag vet att jag kommer på skam med annat … men det talar vi om med små, små, pyttesmå bokstäver … 😉

      • Alla har vi kanske våra plus kontra minussidor!

      • Garanterat … 😉

  2. Låter lite skumt! Visserligen hör man talas om mycket fuffens på nätet, men inte kan det löna sig att ”norpa” den summan? Kram

    • Nej, jag har svårt att tro det. Förmodligen är det något jag inte kommer på, något jag godkänt i god tid. Får se om fler tveksamheter kommer, i så fall får jag gräva djupare i det.

  3. Den bilden påminner mig om min barndoms kohagar och en gammal ödetomt som låg en bit hemifrån. Det var lite spännande minns jag med en gammal murstock, bärbuskar och rester från blomsterrabatter. Vackert!

Kommentera

Etikettmoln

