Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

buske1

Idag har jag än en gång gått igenom min garderob och kommer att lämna en kasse med kläder till insamling.

Jag förundras över min garderobs innehåll. Med jämna mellanrum gör jag en utrensning, trots det finns det massor med kläder där som sällan används. De används dock ibland, och då får de hänga kvar. Jag konstaterar att håller jag vikten så borde jag inte behöva köpa nya kläder på väldigt länge. Bra för en pensionär. Undantag är skor – och det är inte de enklaste köpen för mig.

Hur har du det? Har du många eller en del kläder i alla fall som ”bara hänger” största delen av året?

79/100 blogg blogg100.mini

#blogg100, #garderob

Kommentarer till: "Hänger det bara hos dig?" (23)

  1. Ja och jag sorterar med jämna mellanrum. Egentligen använder jag bara ett par jeans och ca 8 t-shirs 🙂

    • Ungefär som hos mig. Kom på att jag måste köpa nya jeans! Har nyss ratat ett par… och jag behöver liknande… 🙂 Så var det med det köpstoppet!

  2. Jag har nog för liten garderob, tycker jag. Ett skåp halvfullt, där det också får plats tjocktröjor och skor. Men det är lätt att hitta i den 😀

  3. Jajamen, alldeles för många. De där bra-att-ha-plaggen. Å´ hänger gör de lite varstans. Men en dag, vet du, ska jag ta tag idet. 🙂
    Fortsatt fin onsdag!
    Kram

    • Det är fler än jag som har ganska fullt i garderoben tror jag, om jag tolkar dig rätt… 🙂

      Välkommen till min blogg!

  4. Jajamen, alldeles för många. De där bra-att-ha-plaggen. Å´ hänger gör de lite varstans. Men en dag, vet du, ska jag ta tag i det.
    Fortsatt fin onsdag!
    Kram

    • Dina kommentarer hos mig har hamnat i skräpkorgen! Jag får kolla innehållet där litet oftare.

      Ha en fin dag du också!

  5. Jo, några plagg har jag som hängt med länge. Jag vill inte slänga dem därför att de fortfarande är i gott skick. Men samtidigt vill jag inte använda dem därför att de känns lite omoderna.

  6. Japp, massor av kläder som väntar på bättre tiden. Och jag hänger medvetet undan en del kläder och tar fram efter några år. Ett kul sätt att få variation.

  7. I min garderob – ja där sa du något …. hm jo där finns mycket – men allt används fast sällan. Jag kan köpa något som jag gillar men det kommer inte i bruk på länge . så jag det finns nyheter i garderoben som jag tar fram efter en tid – så roligt! Köper ofta basgarderob och två av det jag gillar mest, så gör jag med skor också.
    Rensar gör jag också i bland och lämnar till insamlingen. Var smärt en tid och de kläderna fick en kollega till mig som blev över lycklig då hon hade ansträngd ekonomi en period. Barnbarnet Moa har också fått sånt jag växt i från … det är kul!

    • Vi är många som har ”bra-att-ha-saker” i garderoben, men jag blir bättre och bättre på att inte ha sådant som inte används. Vad smart att ge bort till barnbarnet, kul när det uppskattas.

  8. Tyvärr finns en del älsklingskläder med år efter år….inte för att de används utan för att jag inbillar mig att jag ska gå ner i vikt så de passar mig igen. Men då är de säkert omoderna. Kram

    • Så har jag haft det med några kvalitetsplagg som hängt med i säkert 20 år, men i fjol lämnades de till insamling. Hoppas att någon uppskattar dem idag.

      Kläder som har varit omoderna, kan bli moderna igen om man håller ut… 🙂

  9. Välbekant fenomen. 😀 Fick senast igår syn på en långväst som jag har använt mindre än ett halvdussin gånger på 20 år(!).

  10. Just nu är jag väldigt trött på min garderob. Har egentligen inte så mycket och det jag har det klär mig. En gång i tiden var jag på stil och färganalys sen var det lättare att köpa. . Dock inte på många år eftersom modet styr vad som finns i affärerna. Jag ska ha enfärgat, småblommigt, småmönstrat och inte tajt men figursytt och det har inte syns i affärerna på länge. Trivs bäst i mjuka klänningar även till vardags. Känner mig ledigare än i jeans. Funderar starkt på att gå på att gå på en ny Färganalys, Stilanalys, Makeup & Dofter. Precis som hos Trinny och Susanne på TV. Det skulle vara jätteroligt att bli ompysslad och få nya tips.
    Trevlig helg
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

    • Jag gjorde en färganalys för massor med år sedan. Tycker den stämde ganska bra. Jo, gott att bli litet ompysslad ibland. Ordning på dina kläder verkar du också ha…

      • Det gjorde jag också en gång i tiden. Det är därför det är svårt att hitta kläder i affärerna, allt är modeinriktaktat

  11. För några år sedan gjorde jag en klädutresning och har sedan dess endast kompletterat med plagg som gått sönder. Väldigt bekvämt och enkelt men så är jag också helt ointresserad av mode. Funktionellt är bättre, tycker jag (som fortfarande trivs i en tröja som nog har fyllt 25 år vid det här laget…).

Kommentera

Etikettmoln

