Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

blomst

I morgon ska våra utsug (fläkt) och ventiler i övriga lägenheten rengöras. Ingen vet riktigt hur mycket förberedelser som behöver göras.

Livet är spännande!

Inget nytt bankkort idag heller via posten, mjölk, fil m.m slut. Det här är inte OK. Tänk att inte komma åt sina pengar ens om man går in på bankkontor utan måste gå via bekanta!

80/100 blogg100.mini

#blogg100

Kommentarer till: "" (16)

  1. Låter inte bra det där med bankkortet. Hoppas det dyker upp snart.

    • Ja, jag hoppas det kommer idag, men så har jag tänkt både onsdagen och torsdagen. Ifrågasätter om det verkligen var avsänt i måndags som Sweedbank i Jönköping påstod. Jag ska konfrontera dem igen nästa vecka.

  2. Har du bara ett kort?

    • Ja, jag har aldrig förstått vitsen med mer än ett kort, nu förstår jag det… Tur jag inte var utomlands när det här hände!

  3. Men så trakigt! I dag måste det komma helt enkelt 🙂
    Men kan du inte få ut i banken alls?
    Utsug kräver inget mer än att flytta undan om en har något under som står i vägen, så har det varit hos mig.

    • Ja, det måste det. Annars överför jag pengar via internet till sonen och sedan får han hämta ut pengarna till mig. Nu måste jag helt enkelt handla mat.

      Hehe… en av grannarna i huset har monterat ned massor… Hos mig är det inte så mycket gjort… Inte ens säkert de hinner min lägenhet idag, jag bor på bottenplan och de ska visst börja längst upp.

  4. Jag förstår inte det här. Är det verkligen acceptabelt att ha pengar på sin bank men när dylika saker händer kan de inte göra undantag och hjälpa till på något sätt. Är inte detta rent ut sagt idiotiskt. Förklara gärna för jag är ett levande ?.

    • Jag nöjde mig med svaret att kortet redan var på väg. Då trodde jag att senast onsdag eller torsdag har jag kortet. Men hur ska en kontantlös bank kunna hjälpa mig med kontanter? Jag vet inte, men tror inte de lägger så mycket energi på mig…

  5. Detta verkar ju helt snurrigt. Tur att Internet finns så det går att få ut pengar på det viset. Du borde får ersättning för strulet. Kram

  6. Låter jättebesvärligt. Inte bara fördelar med det kontantlösa samhället

  7. Låter besvärligt. Helt sjukt att inte få tag i sina egna pengar. Swish är bra tycker jag.Kanske du kan betala på det sättet. Hoppas att kortet kommit idag, så att du kan helghandla. Annars får sönerna dina bjuda mor på mat!

    • Swish har jag men där är jag stelbent och betalar endast till vänner/privatpersoner… senast köpte jag majblomma med swish. Den principen har jag med tanke på att det inte går in i bokföringen… om butiksinnehavaren inte lägger in det manuellt. Det problemet var uppe i något radioprogram jag hörde. 😉

      Ena sonen är hemma i Jönköping i helgen vad jag vet. Den andre befinner sig i Göteborg och ska springa göteborgsvarvet i morgon så där hade det inte blivit någon mat till mig i vart fall. 🙂

  8. Det s k kontantlösa samhället är minsann inte en välsignelse för oss kunder. 😦

Kommentera

Etikettmoln

