Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

I have a dream

Fiskmåsar (2)

Förstora gärna bilden genom att klicka på den. Gå sedan tillbaka till blogginlägget genom backpilen!

Mitt fotointresse växer, mina fotokunskaper växer, mina fotoresultat går långsamt framåt. Två steg fram och ett bakåt, ibland ett steg framåt och två bakåt. Min dröm är att fotografera flygande fåglar högt där uppe i skyn, gärna rovfåglar, så man kan se deras vingspetsar och annat tydligt! Det är lång väg dit, jag vet, men någonstans måste jag börja… Idag under fm drog jag mig nedåt Vättern igen, där brukar många fåglar finnas både i vattnet och i luften… Det var det idag också.. Tyvärr kan jag inte påstå att de visade så stor samarbetsvilja med mig. Fotot ovan blev det bästa av dagens skörd, kan någon säga mig vad den främsta fiskmåsen har i näbben?

gräsand

Fåglar som har artigheten att stå stilla är lättare att få hyfsad bild på!

Mitt ökade fotointresse plus att det var den läckra månaden maj gjorde att jag nådde ett helt annat mål med råge. Vid nyår satte jag som mål att promenera minst 10.000 steg/dag som genomsnitt varje månad. Det har jag gjort, men under maj blev det flest steg hittills i år. Resultat:  Medeltalet 13.245 steg/dag. Hoppas min kropp är nöjd med mig… 🙂 Jag är i vart fall nöjd med min kropp som låter mig göra detta utan allt för stora problem. 🙂

Har du några spännande mål i livet? Berätta gärna.

94/100 blogg100.mini

#blogg100, #foto, #stegräkning

Kommentarer till: "I have a dream" (18)

  1. Du lyckades verkligen med den stillastående anden och måsarna blev riktigt bra tycker jag. Fint med vågorna. Det här är intressant. Använder du något fotoprogram för att redigera och ??? så var det tusen frågor till. Får vi ta en annan gång. Roligt är det iallafall att foto och lika lycklig blir man varje gång man lyckas få till det. Ha det så bra!

    • Absolut är det en hobby om kräver sin kvinna… 🙂 Jag kan lägga hur mycket tid som helst på att läsa på om kamerans knappar, laborera, testa och kritiskt granska… Jag har den senaste månaden även provat på Lightroom, idag är sista dagen. Då Adobe har fått för sig att jag bor i USA trots allt annat på svenska så lycka jag inte göra någon betalning. Skulle gärna vilja prenumerera på programmet ett år. Får se om jag får till det senare… Från början var jag helsvensk, men så hände något och jag förvandlades till bosatt i USA.. 🙂 Måste jag flytta dit, måntro?

  2. Det ser ut som en gul klädnypa i munnen 🙂

  3. Per-Anders sa:

    Fina bilder! Jag tror fågeln har en brödbit i näbben. Mitt mål i livet är att fortsätta må bra.

  4. Vill också lära mig fota ordentligt, vad var det för kurs du gick?

  5. Jag tycke att du har lyckats jättebra med båda bilderna. Det är väldigt svårt att fånga fåglar i flykt … 🙂
    Gratulerar till det fina stegresultatet. Jag har inte nått så långt, men jag har cyklat mycket till jobbet … och det är inte fy skam det heller …
    Kram

  6. Så skicklig du redan är att ta fina bilder! Tror jag borde skaffa mig en ”riktig” kamera, men det tar säkert tid att lära sig alla finesser och inställningar?

  7. Dina fågelbilder är otroligt fina tycker jag. Barn och djur är lite svåra att regissera inför en fotografering, men de blir ändå alltid bra på bild. Kram

  8. Du har lyckats riktigt bra med båda bilderna, tycker jag.
    Mål i livet? Ja, just nu (som nybliven pensionär) är det att utföra en fysisk aktivitet varje dag. Oavsett väder och vind. Igår cyklade jag… idag tror jag att det får bli en mils skogspromenad.

    • Tack! Välkommen till min blogg, alltid kul med nya besökare….

      Ditt mål låter sunt, ungefär som jag har gjort. Tror på det här med att arbeta för att hålla kroppen rörlig så länge som möjligt. Skulle det inte fungera, så ger det mig i alla fall en del naturupplevelser. Cykling är inte dumt heller… 🙂

Kommentera

Etikettmoln

