Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Mellandag

knoppen

När jag postade gårdagens inlägg om stockholmsrumpor så var klockan 23.59. Inget jag planerade, utan mer att jag ville få ut ett inlägg innan jag la mig. Jag har fortfarande inte brutit sviten av ”ett inlägg/dygn”. Räknar jag rätt så är det här 120 dagen i sträck jag bloggar. Kommer fortsätta så länge det är kul och det känns OK.

Idag är det en mellandag för mig. Jag är hemma och vilar efter Stockholms-resan, tvättat och grejat litet. I morgon drar jag söderut ett par dagar…. Känner att jag behöver längre vilotid mellan sådana här intensiva dagar som Stockholm var och de två dagar som komma skall. Det ska jag lägga på minnet och planera litet annorlunda framöver… Tror jag. Det är lätt att tro att bara det är roligt så orkar man.

Kommentarer till: "Mellandag" (7)

  1. Imponerande att få till ett inlägg varje dag under fyra månader. Jag som sällan får till mer än ett i veckan…. och då med synnerligt dålig variation. Gott med lite vilodag… det kan jag också känna. Men kul när det händer något också. I morgon ska jag träffa gamla kollegor… pensionärer numera, alla utom jag, som alltid varit den yngsta. Tyvärr är två av kollegorna borta sedan några år tillbaka. Känns alltid att det saknas några på våra träffar. Ha det fint på resan söderut.

  2. Per-Anders sa:

    Starkt att du fortsätter med dagligt bloggande. Själv fick jag en liten överdos av Blogg100 men kommer förhoppningsvis att återhämta mig snart. Tänker på den fyrkantiga toastolen i ditt föregående inlägg. Kanske är den fyrkantig för att ingen ska sitta där för länge.

    • Ja, just det… Förr satt man på toan länge för att få vara för sig själv… när folk var trångbodda. Många är det även idag. En ny tankeinriktning!

      Bloggandet flyter på bra, även om alla inlägg inte är så innehållsrika.

      • Jag tänker oxå att toastolen är fyrkantig för att förhindra folk att sitta för länge. Det sägs att folk håller på med sin mobil medan de gör sina behov. Inte vet jag, men nog har jag reagerat över lång väntetid på offentliga toaletter ibland.
        Mer nu än ”förr”.
        Så kanske vill man stävja detta?

  3. PS Dina blogginlägg är mycket intressanta, jag kollar alltid bloglovin med förväntan o ofta blir det bra o lärorika kommentarer efteråt.
    Imponerande med blogginlägg så många dagar i streck också.

Kommentera

Etikettmoln

