Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Skånetur

fågel

Jag vill lära mig att fotografera fåglar. Det går någorlunda bra med fåglar som vågar vara nära människor, men helst vill jag ha dem under flykt och en knivskarp bild… 🙂

Nu har jag landat hemma i Jönköping igen och det känns bra. Det har varit intensiva och roliga dagar. Nu rustar många i Sverige för fest, jag rustar för en lugn midsommar… då får ”amatörerna” festa… 🙂 Blir det något så när bra väder ska jag ge mig på att luckra jorden och få bort en del ogräs i morgon i en rabatt, midsommarafton. Matjesill med alla tillbehör blir det förstås, om inte sådan mat tagit slut i affärerna och det kan det väl inte ha gjort… Jag hade tänkt åka och handla idag… men avvaktar tills i morgon bitti. Tror det är lugnare i butiken då.

Trött, väntar med mer skrivande till en annan dag…

Kommentarer till: "Skånetur" (6)

  1. Snart fastnar nog fåglarna så som du vill men i mina ögon är dina foton riktigt bra. Även här blir det en lugn midsommar och jag håller helt med dig om att amatörerna 🙂 kan fira men bara så länge de inte kör bil med alkohol i kroppen. Önskar dig en lugn och fin midsommar.

    • Ska jag få fåglarna som jag vill måste jag köpa ett bättre objektiv, har inte bestämt mig än om jag vill punga ut med så mycket pengar för fåglarnas flykt… 🙂

      Instämmer i dina tankar runt midsommarfirandet. Önskar dig en finfin midsommarhelg!

  2. Trevlig, lugn midsommar till dig också!

    Så fina stadsresor du varit på. Lite guldkant på tillvaron är ju alltid roligt. Tråkigt bara att det inte gick att åka tunnelbana med hotellnyckeln, haha!

    • Jo, det är kul med utflykter, jag älskar det!

      Nu har jag lärt mig att det inte går att åka tunnelbana med hotellnyckeln – tror inte jag behöver testa fler gånger! 🙂

  3. Helena FREEDOMtravel sa:

    Fastnade min kommentar i spamfiltret…? Provar utan att ange bloggadressen…

    Det är ganska svårt att fotografera fåglar… Jag fotar mest de som kommer nära, som änderna och svanarna i vår marina. Häromdan fotade jag ”vår” häger också. Ska lägga ut bilderna i början av nästa vecka 😉

    • Jo, man ska sikta högt så kommer man kanske en god bit… 🙂 Är de på markplan och ganska stilla är det inte så svårt… men som sagt… sikta högt så når man kanske inte stjärnorna men väl en bit! 🙂

Kommentera

Etikettmoln

