Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Göken

elskåp

Göken har jag endast hört i radio i år. Varför?

Är det möjligen så att den minskat i antal? Trots att jag i år varit utomhus betydigt mer än någonsin, har jag inte lyckats höra göken. 😦

Kommentarer till: "Göken" (4)

  1. Hos oss har i haft två stycken konkurrerande gökherrar. Ett tag var de ett evigt kokoande från alla väderstreck…. Hörde göken senast i början av denna vecka. Kommer ihåg att det inte skulle vara bra att höra göken efter midsommar, enligt de gamle. Kanske gol den siste- kanske den revirsegrande – gökkillen ett hejdåkoko för denna sommaren, soh gav sig i väg söderut. De stackars gökungarna får väl finna sin egen väg till vintervistet när de är klara för den flygturen.

    • Att det skulle vara negativt med att höra göken efter midsommar, var nytt för mig. Däremot vet jag att man sällan hör göken efter midsommar.

  2. Fantastiskt fint elskåp!

Kommentera

Etikettmoln

