Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Snacka om mycket

buske

Snacka om att det är mycket olika heta diskussionsämne i luften just nu, trots att vi är mitt i sommaren då det brukar vara ganska stor nyhetstorka. EU:s framtid, terrordåd, politikervecka, tafsande på kvinnor, låglönearbeten, arbetslöshet och så fotbolls-EM för de som är intresserade av det.

Intressant, det här gillar jag, men det tar tid att tänka på allt 🙂

Vädret är minst sagt skiftande. Emellanåt är himlen mörk och det kommer både åska och regn. Däremellan skiner solen och det är ett härligt sommarväder.

Kommentarer till: "Snacka om mycket" (6)

  1. Ja, man kan ju inte låta bli att märka att det är en hel del på gång.
    Detta trots att jag inte brukar följa med nyheter överhuvudtaget. Det var då jag bodde i Sverige, tidigt nittiotal, då jag såg på nyheterna och blev på dåligt humör. Jag konstaterade att det inte är till någon nytta att jag ser på så sorgliga saker, jag kan ändå inte göra nåt åt det. Då beslöt jag att lämna nyheterna åt sitt öde, vilket jag i princip gjort sedan dess. Ibland ses jag som omogen, och kanske ansvarslös på grund av detta, men det får jag väl bjuda på. Litet får jag ju från radion jag lyssnar på i uthuset i alla fall 🙂
    Sen njuter jag av sommarväder och sol vartefter det bjuds

    • Oj, jag är nog en nyhetsnarkoman. Vill ha nyheter dagligen, helst flera ggr/dag, annars känns det som att jag inte vet ett dugg vad som skett i världen på sista tiden… 🙂 I och för sig är det väl inte så ofta man blir glad av nyheterna, men jag blir inte ledsen heller. Jo, ibland.

      Njuta av sommarväder hinner jag inte så mycket den här veckan, men litet i alla fall. Nu är jag precis inkommen efter en kvällspromenad. Litet kyligt, men skönt promenadväder… 🙂

  2. Alltså, nu har jag nästan inte varit hemma alls under tre veckors tid. Då missar jag nyheterna och känner mig tämligen ”blåst”.
    I vanliga fall skippar jag tidningarna, men P1 på radion och ett nyhetsprogram på tv:n vill jag uppdatera mig med.

    • Jag försöker oftat lyssna på nyheter när jag är på bortaplan mer än ett par dygn. Inte alltid det blir och då känner jag mig outstand precis som du skriver. Vill ju hänga med litet.

  3. Och jag börjar dagen med lättare kläder av något slag i hopp om en varm dag för att en timme senare ge upp och dra på mig jeans och en flees. (stavning?) Gå och frysa det är inte något jag trivs med. I går kväll drog jag på mig strumpor för fötterna var som isbitar då det var dags sova. Vem kan sova med sådana fötter? Inte jag. 🙂

Kommentera

Etikettmoln

