Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Sommarprogram

hjortfile

Nu är jag tillbaka en sväng i Norge igen, ska arbeta en period på samma avdelning jag var ganska mycket under 2012-2013. På väg hit idag lyssnade jag på dagens Sommarprogram med Malou von Sivers. Jag lyssnade med stort intresse ända tills inte svensk radio gick att få in på min bilradio. Ligger på rygg i min säng nu och lyssnar igen, jag vill höra hela programmet.

Vilken fantastisk berättarförmåga den kvinnan har! Rekommenderar programmet starkt!

Kommentarer till: "Sommarprogram" (11)

  1. Jag kunde inte heller höra hela programmet. Det jag hörde var otroligt intressant. Jag ska också göra som du… lyssna igen.

  2. Får bli morgondagens promenadsällskap… eller strumpstickningsunderhållning…. beroende på väder och grad av förkylning. Tack för tips och ha det gott i nabolandet!

    • Tack för det, du får njuta av sommaren där du är!

      • Lyssnat idag. Kände igen en del från min egen barndom…. och jag blev så glad att Malou ville vara så öppen med hur hon hade det. Jag tror att vi människor kan hjälpa varann om vi berättar för varandra om våra sorger och själsliga sår

      • Förr var man nog överlag mycket mer ”privat” än idag, tror jag. Jag är också uppvuxen med en ”mentalt fin fasad utåt”, inte fint hem, utan just inte visa personliga problem o.dyl.

        Mycket intressant att ta del av Malous ”historia” och andras livsöden… om de görs på ett bra sätt. En del använder sina tragiska misslyckanden som ursäkt för det mesta de gör. Det har jag svårt för… Lagom är bäst, som svensken brukar säga.

        I morgon eller senast onsdag hoppas jag få litet tid över för att kolla in vad ni andra tänker på och skriver om. De här dagarna runt avresa, installation och börja arbeta tar sin energi oh tid.

  3. Sveriges radiosändningar når inte till Bayern heller 😉 Min räddning är att lyssna på de program jag vill höra i podversioner! Toppenuppfinning om man frågar mig 🙂

  4. Det var ett bra program. Hörde det när vi bilade hem från Östergötland

  5. Ett intressant program. Hon kunde verkligen berätta så man inte ville sluta lyssna.

  6. Tack för tipset! Ligger efter i årets sommarpratare men ska ta och ladda ner en drös i dag och lyssna på under promenader.

Kommentera

Etikettmoln

