Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Välkomnande

säng

En bäddad säng kan kännas väldigt välkomnande – alltid!

Som bemanningssyrra är man inte van vid det. Lakan och handdukar ska vi ha med oss. Efter en lång resa så kan det kännas jobbigt att behöva bädda sängen innan man ska lägga sig-

När jag kom hit så fick jag en väldigt positiv upplevelse. Vi är tydligen de första som bor i lägenheten efter att den hyrts av bemanningsföretaget. och hyresvärden har lagt ned litet möda på att vi ska trivas här. Jag uppskattade och uppskattar det mycket.

Ibland behövs det inte så mycket för att glädja sina medmänniskor!

Kommentarer till: "Välkomnande" (13)

  1. Håller helt klart med dig. Trodde du var på ett hotell först när jag bara såg bilden 🙂

  2. Omtanke syn och är så värdefullt.

  3. Sådana hyresvärdar vill vi ha fler av. Ha det så gott!

  4. Nä, det har du rätt i. Det krävs egentligen ganska lite för att man ska bli glad och tacksam …
    Kram

  5. Ja, ibland behövs det inte så mycket för att man skall bli glad.
    En renplockad diskbänk, eller en rykande het kopp te som överraskning kan ha en fantastisk inverkan på humöret då man är trött:)

    • Helt sant, och det är förstås extra bra att den som bjudit til tycker ”vadå,jag har väl inte gjort något speciellt!”. 🙂

  6. Vilken trevlig hyresvärd! Man blir glad av sånt

  7. Tänk ändå vad man kan bli glad för en småsak. Men det betyder så mycket att någon annan tänkt till och gjort sig besvär för min skull. Härligt!

  8. Trevligt!
    Hur länge ska du jobba där? Åker du dit med jämna mellanrum enl. deras önskemål eller bestämmer du själv när, var, hur?

    • Jag brukar stanna ungefär mellan 3-8 veckor i stöten. Jag bestämmer själv när, meddelar bemanningsföretag och så är det förstås inte helt säkert de finner något jag vill ha just den perioden. Tidigare har jag varit bredare i VAD jag kan tänka mig att ta, nu är jag kräsen… med ålderns rätt. Det här blir sista perioden i Norge, det är jag ganska säker på. Kanske jag satsar på litet Sverige-jobb frmöver. Jag är ju egentligen pensionär. Jag var 61 år när jag började arbeta så här… ville styra min egen tid mer….Både roligt, men slitigt. Vet inte vad man kommer till.

  9. Mysigt! Visst är det så…. det är i den lilla gärningen som den riktiga omtanken finns. Borde vi jobba med mycket mera. Ha det gott…och tack för gårdagens stärkande kommentarer.

Kommentera

Etikettmoln

