Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Jag njuter

deammen1

Jag njuter av livet just nu. Inte p.g.a att jag arbetar, men allt det vackra. Naturens skönhet och människors vänlighet. Positiva människor sprider glädje, utan tvekan.

I Drammen har jag fina promenadstråk. Igår var jag ute på en 3,5 timmes promenad i sakta mak. Fotograferade vackra omgivningar, letade efter några få geocacher. Fann tre, men lyckades endast logga en av dem av olika anledningar… 🙂

Sedan  blev det kantarellsoppa (av torrfoder), knäckebröd och en öl till det. Kaffe och glass som avslutning.

Något annat jag njuter av är att jag just nu huserar ensam i lägenheten. Två som bodde här reste hem till Sverige i söndags, sedan dess huserar jag fritt i fem rum och kök Nåja, jag använder endast två rum och kök… de andra rummen väntar på nya korttidsboenden här… 🙂 Det får gärna dröja innan några fler kommer… men över det råder jag inte. Att bo tillsammans med okända vänjer man sig vid, men trots allt, singelboendet gillar jag. 🙂

Kommentarer till: "Jag njuter" (6)

  1. Just när man bor så där måste det vara en extra bonus att få bo själv. Jag var på kurs i Ängelholm 2009 och bodde på vandrarhemmet som låg i en gammal villa. Vissa dagar var jag helt själv i det stora huset och då njöt jag verkligen och gick omkring som om det var mitt eget hem 🙂

  2. kan tänka mig att det måste vara skönt att bo själv och liksom kunna sköta sig själv. Alla fungerar man såklart inte lika bra med…

  3. Så härligt du beskriver det liv du lever just nu.
    Positiva människor sprider glädje, utan tvekan.” – Det är verkligen sant.

  4. Drammen, Norge, promenader … det låter helt underbart. Positiva människor sprider glädje det har du helt rätt i och på något sätt kan man få energi av varandra. Fråga mig inte hur det går till men så känns det. Själv får jag väl nöja mig med svenska promenadstråk men de är ju inte så illa de heller. Ha det så gott. 🙂

    • Sverige är inte förakta…. det finns väldigt mycket fint även i vårt land. Men Drammen har vi förstås inte… men Norge har inte Jönköping så det jämnar ut sig.

Kommentera

Etikettmoln

