Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

drammen7

Blev sittande inomhus trots att vi har haft strålande sommarväder utanför fönstret p.g.a dagens Sommar-program.

Ett mycket känslofyllt och engagerande program om kvinnoförtryck, könsstympning och hederskultur av Sara Mohammad. Hon berättade om sitt eget liv och hennes kamp mot kvinnoförtryck.

Mycket bra! Rekommenderas! 🙂

Kommentarer till: "Ännu ett engagerande Sommar-program" (10)

  1. Jag har lyssnat på Anders Kompass idag. 😊

  2. Det är en engagerande kvinna.
    Själv lyssnade jag i morse på P3 dokumentären om Kirunasvenskarna. En bit historia som aldrig slutar fascinera mig

    • Kirunasvenskarna… kanske något för mig… ska kolla upp det…

      • Det är en intressant historia. Jag har googlat och läst böcker om det och träffat en av dem fast hon var från Kanada. Dom kom från Kanada, USA och Sverige men eftersom en stor del var från Kiruna och Tornedalen blev namnet i Sverige ”Kirunasvenskarna” än idag vill kommunisterna i Norrbotten inte erkänna att det var ngt fasansfullt utan dom tror fortfarande på den ideologin.

      • mmm jag ska söka på det vid tillfälle… Samernas och romernas historia har jag tänkt läsa på om, men inte kommit till skott. Nu har jag även kirunasvenskarna på den listan… 🙂 Olika minoriteters historia är alltid litet extra intressanta av någon anledning.

  3. Och igår kväll Nawals hemlighet på tv. Det får räcka för mig.
    Ha det i sommarvärmen!

    • Tittade efter det programmet på SvtPlay, det kan ses sju dagar till, men endast i Sverige, så det missar jag. Jag hoppas programmet var till belåtenhet… 🙂

  4. Jag hörde också på dagens sommar, men missade lite vid några tillfällen. Ska lyssna på det igen. Vill inte missa något av hennes sommarprogram. Det var väldigt bra.

    • Jag missade starten av programmet, kommer nog att lyssna på hela någon gång. Tyckte också mycket om hennes sätt att berätta.

Kommentera

Etikettmoln

