Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

nässelfjäril

Idag blev det en slöaredag, behövde kanske det. Efter sommarprogrammet kom jag inte ut förrän en liten runda för en kort stund sedan. Jag har mest hängt i soffan och sängen, läst litet,mailat och slöat.

Så fick jag besök trots att inget Gevalia fanns hemma av gynnaren på bilden.Hen ville bli kombo och det tyckte jag var OK mot att den ställde upp som fotomodell. Det var gynnaren inte ett dugg intresserad av, jagade runt, runt så jag blev riktigt orolig att den skulle falla död ner. Men den klarade sig, jag såg när den flög ut genom fönstret igen.

Den var inte det minsta social, medan jag låg i sängen och flirtade med den så höll den sig helst i takhöjd…  Hur kul var det med en sådan kombo?

Kommentarer till: "Soffpotatis som blev kombo" (5)

  1. Låter som vilken sambo som helst 😀

  2. Det där med ordet hen, tycker jag är så urbota dumt påhitt, varför kan det inte hete hom lika gärna, hen är ett ord jag vägrar säga, antingen är det han, hon eller när man inte vet, personen, ett annat ord jag inte säger är bambatant som ju betyder skolmåltidsbiträde, när jag gick i skolan och fram tills för några få år sedan sa jag mattanten, jag visste jag inte ens att det fanns ett sån urbota dumt ord/namn, ändå är det något som har funnits sedan länge.

    Kanske det var Ritchie valens fel?..när han sjöng La Bamba…La skolbespisning.

    Ha en fin helg Mia!

    • Godmorgon. Ja smaken och åsikterna när det gäller ordet hen är milt sagt varierande. Jag tycker det är bra och användbart. Jag hade t.o.m längtat efter ett sådant ord att använda i stället för han/hon som jag ofta skrev tidigare när jag inte visste könet.

      Bambatant har jag aldrig hört tidigare, finns det också med i Svenska akademins ordlista numer?

  3. Så skönt att den kunde flyga vidare. Jag tror att ni båda fick det bäst på det sättet. 🙂

Kommentera

Etikettmoln

