Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Regn i Drammen

DRAMMEN I REGN

Ända sedan jag kom till Drammen för drygt två veckor sedan har vi haft en kanonsommar här. Varmt, mycket sol, en och annan regnskur, men de har inte stannat länge.

Igår var nog rekordet, misstänker jag. På arbetsplatsen behövde man inte jobba så hårt, man blev svett ändå. Först framåt morgonen så kändes det svalare i lokaerna.

När jag ätit frukost idag någon gång mitt på dagen skulle jag ta en promenad som vanligt. Såg förstås hur det mörknade på himlen, riktigt svarta åskmoln var på väg hit. Jag tog trots det en kort runda, trodde jag, men vände ganska fort… regnet började komma. Sedan har det regnat och åskat i stort sett hela eftermiddagen. Just nu är det mest fukt i luften….

Det känns fakiskt skönt, men hoppas trots det på att sommaren med sol och värme inte är slut för det här året.

Kommentarer till: "Regn i Drammen" (7)

  1. Det kan behövas ett sånt där nersläpp ibland, nu regnar det lite grann här på västkusten men det var nästan väntat, det kändes liksom i luften tidigare.

    • Både människorna och naturen behöver svalkan litet… men det är t-shirtväder här fortfarande… om man bortser från vätan.

  2. Nej, inte är sommaren slut redan. Den har bara börjat 🙂

  3. Det hör nog till med lite varierat sommarväder.

  4. Nää hörru (Som Grodan Boll skulle ha sagt), Du kan väl inte tala om att sommaren skulle vara slut än??? Förra sommaren tror jag att den fjärde augusti var sommarens finaste dag.
    Snälla, inget tal om slutet på sommaren än på ett par månader…

    • Nej, vi har halva sommaren kvar. Sensommaren kan vara fin. Jag böjer mig för alla som protesterar mot mitt sommarprat! 🙂

  5. Nej då, inte är sommaren slut. Den har ju bara börjat.

Kommentera

Etikettmoln

