Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Dålig syn….

blånad

Nedsatt syn och dålig hörsel kan vara till nytta ibland, i andra sammahang till förtret.

Jag ska strax lägga mig och sova skönhetssömnen inför nattens arbete medan bullret utanför huset är enormt. De har lagt ny asfalt här för någon vecka sedan. Vad de gör nu, ids jag inte ens kolla…. Bullrar gör det….

Gräsklippare stör mig om jag ska sova… annars brukar jag fixa det mesta… Det här oljudet vet jag inte riktigt hur jag ska tackla…. Förhoppningsvis slutar de snart sin arbetsdag, i Norge jobbar de inte så många timmar/dag som vi stretande svenskar….

Hoppas jag på för mycket? Ja, det återstår att se…. eller höra…

Kommentarer till: "Dålig syn…." (10)

  1. Öronproppar?

    • Jag klarar inte såddant. Har testat flera gånger… Har trånga hörselgångar, de trillar ut och så är det obehagligt… 🙂 God sömn är jag glad för att jag har… jag kanske fixar att somna…. trots oljudet… De slutar kanske arbeta nu vid 16.00 vad vet jag… Maskinen är tyst för tillfället…

      • Jag tror nog dom vill gå hem 16. Tog många år för mig att vänja mig vid öronproppar men nu uppskattar jag verkligen sådana. Två minuter kvar till 16 nu!

      • Jo, det blev tyst och jag har sovit och även hunnit äta middag. Snart klar för nattens uppgifter!

  2. Vissa ljud stör mig inte medan vissa andra är omöjliga att bortse i från. Hoppas det lugnade sig så att du fick din nattsömn för den behöver vi.

  3. Tänkte också föreslå öronproppar, men ser nu att de inte är lösningen på ditt problem. Kan berätta att det är likadant för mig. testar flera gånger och det ”funkar” inte för mig heller.
    Hoppas du får en bra natt på jobbet.

  4. För det mesta är nedsatt syn ingen höjdare. Jag målade en text på en vägg för en stund sen, och kunde konstatera att det är dags för starkare glasögon. 40-årsögonen mina börjar bli gamla…
    Själv klarar jag inte av att sova med en tickande klocka. Tur att man lever i nutiden, då klockor ofta är ljudlösa och det finns väckarklocka inbyggd i telefonen.

    • Nej, säkert ingen hit att varken bli döv eller blind.

      Det har nog med vana att göra. Ibland tänker jag på hur kunde mina föräldar ligga i samma rum som vår väggklocka fanns och slog ordentiga slag, ett varje halvtimme och sedan antal timmens slag. Hur kunde man placera en sådan klocka i sovrummet? Men gott sov de båda två.

      • Ja, det är nog en vanesak. Jag har ju sovit med en mekanisk väckarklocka under min yrkesutbildning, och med kvartzklocka före telefonerna fick väckningsfunktion.
        Otroligt säkert också, med telefon. En gammal Nokia kunde man släcka av på kvällen, och den väckte en på morgonen i alla fall. Då jag hade batteridriven klocka och bodde ensam, bytte jag batteri varannan vecka for säkerhets skull. Dessutom tickade den högljutt…

Kommentera

Etikettmoln

