Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Helt förundrad

helsingör

I Norge har varje hushåll sin egen tvättmaskin, även när man bor i lägenhet. Oftast finns de i själva lägenheterna, men här har de dem i källaren som inte är alltför trevlig.

Efter mycket om och men fick jag igång maskinen idag. Ingen bruksanvisning, trodde nog jag skulle kunna hantera en tvättmaskin efter alla års erfarenhet. Det var inga självklarheter, men igång gick den efter många minuters försök av mig. Stod kvar en stund så jag verkligen skulle veta att den började arbeta.

Nyss var jag nere för att hämta tvätten. Lucklåset hade inte ”gått av”. Hur låser man upp maskinen, funderade jag och tryckte på en knapp som jag gissade kunde vara den rätta! Vad tror du hände? Jo, den startade program igen, lätt som en plätt! Jag trodde inte mina ögon… men nog var det så… den började ta in vatten och räkna ned tiden… Nu får jag vänta tills 18.30 för att göra ett nytt försök att få ut tvätten….  Tur jag inte ska arbeta i natt, utan kan hålla på tills jag förhoppningsvis fått ut tvätten från maskinen… 🙂

Kommentarer till: "Helt förundrad" (12)

  1. Går det inte att snabbspola programmet?

    • Ingen aning, vågar inte testa för mycket…. väntar ut tiden… Ska ut en runda nu i vackra sommarvädret, sedan är väl klockan kanske 18.30.

  2. Tänk att maskinerna i Norge ska vara så annorlunda än de svenska. Det hade jag inte trott.

    • Nej, det är de inte, men den här sorten har jag inte träffat på tidigare… Efter tre tvättar fick jag ut min tvätt. Synd att slita ut kläderna i ”vaskemaskinen” 🙂

  3. Usch så irriterande… Enda fördelen är att du kan vara säker på att tvätten är ren. 😉

  4. Jag har varit med om nåt liknande med min maskin som strulade så. Det fanns en knapp längst ner under en frontskiva där vi fick sticka in en skruvmejsel och öppna luckan. Hoppas du får ut tvätten innan du ska iväg och jobba. Trevlig helg.

  5. Hoppas att du fått ut tvätten vid det här laget!

  6. Nu har du renaste tvätten i Drammen var så säker men vad tröttsamt. Varför inte lägga dit en beskrivning? Kanske blir för lätt då. 🙂

Kommentera

Etikettmoln

