Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Piggnat till

h-ör

Nu har jag vilat och sovit så jag känner mig redo för fler nattpass.

Vad har jag gjort av dagen då? Jo, jag var på Skatteetaten och fixade skattekort. Utan ett sådant drar arbetsgivaren 50 % i skatt och det är ju litet onödigt att ligga ute med de pengarna.

Sedan tog jag en runda på rean i stadens butiker. Ja, det blev endast en, jag gillar inte att gå i butiker, jag går hellre i skogen… Läste dock att Anna-Lena hade varit i Oslo och shoppat till belåtenhet. Det är så att när det reas i vårt grannland, då reas det ordentligt, 50-70  % nedsatta priser. Jag köpte fyra plagg (toppar, tröjor) för under 1.000-lappen, det är inte så illa för att vara i Norge!

Kände mig nöjd och belåten efter den rundan  och traskade hem igen… 🙂

Kommentarer till: "Piggnat till" (8)

  1. Grattis till fynden! Inte illa med tanke på att det är dyrt i Norge.

    Ha en bra kväll!

  2. Samma här. Går hellre i skogen.

  3. Skönt att du piggnat till. Svårt att inse att man inte alltid orkar lika mycket som i ungdomen.Fast en del saker är nästan bättre… man har lite mer uthållighet tycker jag. Kul att du också hittade billiga kläder… mina är så färgglada så jag lär synas i dem. Men med en beige kofta till… så kan jag nog tona ner mig lite.😀Ha det gott!

    • Fast jag jämför endast 2-5 år bakåt i tiden…

      Det är väl inget fel att synas. Jag har ofta starka färger, jag trivs i det, har alltid gjort.

  4. Nä…skattepengar ska man inte ligga ute med i onödan…fy bubblan.

    Norge är ett fint land….vackert och allting…ha de gott nu 🙂

  5. Precis som du går jag hellre i skogen …. 😉

Kommentera

Etikettmoln

