Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

mot spiralen1

Igår gick jag på tur. Lagom varmt, visste jag skulle få jobba för att nå målet. När jag kommit dit bilden ovan visar tyckte jag att jag hade fin utsikt, dessutom hunnit bli rejält svettig för att komma dit.

Värre lutning skulle det bli, när det var som brantast då jobbade jag på, inga foton under den sträckan. Jag hade fullt upp med att stånka och pusta och beundra utsikterna.. plus hålla rätt kurs. Jag tog en del felvägar som inte blev genvägar utan tvärtom. Ska man promenera, så ska man… 🙂

motspiralen2

Nu har jag kommit upp, nästan plan promenadväg i alla fall…. börjar se vattnet och litet av Drammen långt där nere…

motpiraoe3

Här blev jag förstås litet fundersam… Skulle jag göra hopp enligt bilden för att komma till måle!? 🙂 Jag ignorerade uppmaningen…

spiraltoppen

Väl framme vid utsiktsplatsen var det en bedårande utsikt. Bilder visar en del, men en annan känsla när man står där på  toppen Svettig, luktar säkert inte fräscht, men vad gör väl det… Jag är uppe, jag har  nått målet för dagen!

spiraltoppen1

Tjusigt värre!

våffelfika

Så tyckte jag att jag var väl värd en våffla med kaffe. Gott, men nog gör jag minst lika goda våfflor hemma… 🙂

Från jag lämnade lägenheten tills jag åter var hemma visade stegmätaren att jag tagit nästn 18.000 steg. Målet av steg var avklarat för dagen… Det blev inte så många fler heller… men några till.

Kommentarer till: "Jag gick på tur till Spiraltoppen i Drammen" (13)

  1. Häftigt ! men vad nöjd man känner sig sedan

  2. Åh s härligt att gå på tur! Just nu är det varmt som i en bakugn de flesta dagarna här i Bayern så vi håller oss hemma 🙂

  3. Snacka om att du gick långt. Satte på pedometern på mobilen på förmiddagspromenaden.8 km 12 000 steg. Du måste ha gått en bra bit över milen! Fin utsikt fick du också! Grymt!

    • Stämmer nog gott. Min stegräknare säger också 12.000 steg är 1 mil på ett ungefär. Uppför och nedför branter tar man dock kortarre steg… Hur som helst, nöjd är jag att jag testade. Jag hade valet att gå eller ta bilen. Det finns en tunnel upp, spiralformad därav namnet på toppen! 🙂

  4. Låter härligt och skönt med en sån tur.
    Ha det gott å kram!

  5. Bra gjort. Du är väl värd en våffla efter detta.
    Och utsikten är väl också en del av belöningen.

  6. Vad vackert, det är ju bra för sig själv att sätta upp vissa mål man ska uppnå på en dag, eller iaf något per vecka som t.ex. stiga upp, ett eller helst flera mål mat om dagen eller klara av arbetsdagen (om man har jobb)…jag tycker att du gjorde en fantastisk prestation och var väl värd en våffla.

  7. Oj. Så många steg och dessutom flera uppför

  8. Norge er dejligt.. 🙂

  9. Vilket härligt äventyr!

    Kram och fin dag!

Kommentera

Etikettmoln

