Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Himlen har öppnat sig

promenad,

Idag verkar det gått hål på himlen… Vaknade vid 06-07-tiden av bullrande och mullranade plus ihärdigt skvalande… mullrandet har upphört,  men skvalandet består. Välbehövligt på många sätt, för inte har det kommit mycket regn sedan jag kom till Drammen. Men varför idag?

När jag kollar yr.no så ser jag att det finns ljusning i sikten. Efter kl 18.00 ska det inte regna mer idag över Drammen… om deras prognos håller. Jag tror på dem, vill tro på dem, jag är nämligen långledig… den längsta ledigheten under min tid här. Visst skulle jag kunna använda den till roligare ting än i ryggläge med en bok i handen, eller mobilen i handen för att spela spel?

Vila, dammsugning, bokläsning är i och för sig inte det sämsta det heller….

God helg till er alla, med eller utan regn…

Kommentarer till: "Himlen har öppnat sig" (10)

  1. Hoppas att du slipper regn hela ledigheten. Här i Karlstad har vi typiskt omväxlande väder. Vi behöver vattnet och kan ändå vara lite utomhus i sol mellan skurarna.

    • I morgon ska det vara uppehåll ser det ut som… då får jag ta kamera med mig ut på promenad.. det var tanken för dagen idag! 🙂

  2. Här började det precis ösregna en kvart före fotograferingen. Inte helt bra men regn lär ju betyda lycka! Ha en bra dag!

  3. Lite synd att regnet kom just under din ledighet och när du hade planerat annat. Annars tycker jag att en och annan regndag kan vara befriande kravlös.

  4. Hugos matte sa:

    Trevlig helg till dig också! Här i vår stad har det inte kommit mycket regn. Det skulle nog behövas.

  5. Jag i
    Är i Göteborg och här har vi också fått regn tidigare idag…

  6. Hoppas solen lyser på dig! 🙂

Kommentera

Etikettmoln

