Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vädret

drammenfiskmås

Träning ger färdighet, sägs det. Jag har långt till att få den ”flygande fågelbild jag strävar efter” 🙂

Vädret är väl inget att skrvia om! Det är ju som det är, bara att acceptera. Visst gör jag det, men förundras över de snabba kasten.

Hade jättevarmt och soligt dag efter dag och natt efter natt… ja inte soligt på natten, men väldigt varmt och behagligt. Så slog det om till helgen som gick. Regnet forsade ned och temperaturen sjönk, 9 plusgrader hade vi en av dagarna och det är ju inte mycket för att vara augusti. Hur många grader det var på natten vet jag faktiskt inte.

Så igår var det soligt och alldeles underbart varmt och behagligt igen. Tunn och sval klädsel, jag var ute på fotorunda en stund, satt i parkerna och bara njöt, Lyssnade på musikunderhållning på Bragernes torg, Drammens stora torg. Njöt. Idag regnar det igen, inte speciellt kallt, men betydligt kallare än igår. Jag som strävar efter 10.000 steg/dygn i snitt drog på mig regnkläderna idag och gått en runda. Strax uppe i 10.000 steg. Problemet är att målet har successivt höjts till 12.000 steg/dygn och än så länge är jag uppe i det… Känner mig väldigt nöjd…

Nästa vecka utlovas sommarväder igen. Härligt, vi får stå ut tills dess…. Naturen behöver vätan…

PS! Jag har sett på Fb att det kommit snö i norra Småland! Ja, inte så det ligger kvar, men tydlig snövall under morgontimmarna… Ur led är tiden…

Kommentarer till: "Vädret" (12)

  1. Varmt och skönt i Jönköping igår. Här i Hjo hade vi 6 grader och en makalös hagelskur. Mer än en skur, vitt på marken så att man kunnat bygga sig en snölykta. Åska på det. Men sedan blev det faktiskt sol. För tidigt med höst och kyla.
    Ha en trevlig helg!

  2. Hugos matte sa:

    Det blir något att se framemot, eftersom bilderna är fina redan nu! Ja, vilket kyligt augustiväder, snart har du väl jobbat färdigt därborta, välkommen hem!

  3. Nu måste också jag ta tag i stegräkningen. Det har varit lite dåligt med det under sommaren.
    Och kallt är det här med. Höstigt värre. Men jag tror det är tillfälligt.

  4. De som bodde i grannbyn fick skrapa rutan i dag på morgonen. Jag vill inte tro det är sant 😁.
    Jag har semester om 14 dagar, hoppas på varma dagar då. Annars så finns det ju både vedspis och raggsockor.

    Trevlig fredag önskar jag dig!

    😄

    • Tack! Trevlig helg till dig!

      Nej, konstig sensommar i år… Men det ska bli bättre spås det.. Kanske får vi en kanonfin september…

  5. Oj, vad duktig du är … både med kameran och med ”stegandet”.
    Själv har jag bara ”vässat mig” med kameran under semestern, men med motion har det blivit skralt. Så blir det alltid när det är semester av någon anledning 😦

    Nu har jag bara några dagar kvar på semestern, men de kommer jag att ägna åt lite annat dem också. Motionen får vänta lite till … 😛

    Kram

    • Jo, men så är jag pensionär och siktar på att bli 100 år! Då måste jag försöka hålla kropp och blodomloppet i rörelse… 🙂

  6. Det har blivit mycket kallare här i Stockholm men än är det långt till vinter. Att fota fåglar är supersvårt jag har försökt hela sommaren. Bra objektiv och så massor av tålamod är det som gäller. Ändå är det inte säkert att man lyckas.

Kommentera

Etikettmoln

