Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Trim i Norge

promenad7

Att det finns vackra promenadvägar i Drammen har jag nämnt flera gånger…

japp

Utförlig information om hur maskinen ska användas och vilka muskler som får jobba mest finns vid alla träningsmaskiner.

Att det finns träningsmaskiner utsatta litet varstans utmed promenadstråken har jag inte nämnt. Det finns t.o.m en träningspark med flera olika redskap som är uppsatta av kommunen och där det är gratis att träna. I träningsparken har jag ofta sett folk (män) som tränar. Kvinnor tränar ungefär lika mycket som män, misstänker jag, men endast en gång har jag sett en kvinna använda sig av dessa redskap. Varför kan man undra?

Ett mycket bra koncept, tycker jag.

promenad4

PS. Jag har aldrig använt mig av dem… 🙂

Kommentarer till: "Trim i Norge" (18)

  1. Eftersom jag tycker sisådär om innegym så gillar jag när det finns träningsredskap utomhus längs motionsspår etc

  2. Utegym finns på många ställen i Sverige. Med en massa olika redskap så man kan få allsidig träning. Men kanske inte längs motionsspår utan samlat på särskilda platser. Verkar mycket bra och jag har sett både män och kvinnor använda sig av dem.
    Bra idé, tycker jag.

    • Jo, enligt kommentarerna till det här inlägget har jag kanske redan sett, men inte tänkt på. Här används de flitigt, men är också väl synliga. Utmed Vättern där jag ofta promenerar vore ju fint med utegym… jo, det finns förstås andra aktiviteter där…

  3. Bästa Mia – så du är i Drammen du … läste lite bakåt och ser att du varit uppe i Spiralen … MIna morföräldrar hade hytte på Spikkestad så Drammen blev en by som vi var en del i då .. bl.a hade jag en käresta som hade en Puch moped och vi for ner till byn och på hemvägen så strejkade moppen i backarna upp till Spikkestad … det var tider … du har kanske fått med dig uttrycket: Bedre med en time i Drammen enn en dram i timen?? 🙂 Utegym finns i mindre skala här i Ske-å efter Hälsans Stig och på Nordanå kulturcentrum.

    • Ja du Tove, det är fjärde rundan jag är i Drammen och gillar den staden mer och mer. Den är jättevacker. Både bofasta och andra säger att den tidigare var litet ”sunkig”, men att nu har den fräschats upp. Hur de menar med ”sunkig” har jag inte forskat i… Hur minns du Drammen? Du verkar i vart fall ha många positiva minnen härifrån.

      PS Ramsan har jag fått stifta bekantskap med… 🙂 I sommar har jag faktiskt funderat över hur den gick, tack för att du uppdaterade mig… -)

  4. Hugos matte sa:

    Det finns i Jkpg, dom jag vet om är vid Munksjön och Öxnegården.

  5. Vid vår motionsslinga finns också en del redskap som är gjorda av nerfallna träd. Där har fantasin verkligen fått spelrum och det passar in i miljön. Tyvärr är de inte så hållbara så numera ersätts inte de som blir utslitna. Kram

    • Det låter som ett spännande alternativ, även om det inte är så hållbart.

      • sådana gym har vi både i Grums i Karlstad och Kil
        har ännu inte provat men varit och kollat

      • Jo, jag har förstått att de finns litet varstans. Kanske är de inte lika synliga i Sverige som här, eller så har jag inte registrerat dem närjag varit ute på mina promenader. En god idé, tycker jag det är.

  6. Om du använder redskapen blir det åtminstone en kvinna. Vi har sådana attiraljer i Stadsparken i Hjo.

  7. Så smart med utomhusgym som det är fritt för alla att använda!Om man vill alltså 😉

  8. Har träffat på det på Råslätt och vid Ryhov. Tyvärr inte nyttjat så flitigt för egen del men passat på att testa då jag varit med brukare. Lite klumpiga tyckete jag de var, ser ut att vara lite smidigare där hos dig. En promenad är inte så tokigt det heller. 🙂

Kommentera

Etikettmoln

