Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

En liten hälsning

promenad1

Från att ha varit blogg-aktiv så gott som dagligen under en längre så blev det tyst från mig. Jag har förflyttat mig hem till Sverige igen och då blir alltid ”mycket” annat som tar mitt intresse och tid vilket resultaterar i trötthet och seghet. Att ställa om från fem veckors nattliv till mer vanlig dagtid tar några dagar, första dagen lägger jag strax bakom mig.

Så hör jag hur Jönköping gör sig känt i mindre trevliga sammanhang. Jag tänker på J-Södras fotbollsmatch igår då en ung manlig åskådare rusade ut på fotbollsplanen under pågående match och attackerar Östersunds måvakt! Utredning pågår. Fotbollsintresserade i sta´n med omnejd är stolta över J-Södra och deras prestationer och då är det förstås tråkigt att sådana här händelse blir det som omtalas mer än lagets insats!

En annan sak som känns tråkigt är att det mörknar så tidigt på kvällarna! Då känns det än mer att hösten är här. Hur kul är det? Jo, det går an… finns det blåbär eller kantareller kvar? Lingonen är de mogna? Ja, det finns en del spännande att utforska för mig under kommande veckor.

Så hoppas jag att ni, mina bloggkompisar, har det bra trots att jag inte besökt er på några dagar… 🙂 Har ni tagit mental skada av det så ber jag om ursäkt… 🙂

Kommentarer till: "En liten hälsning" (10)

  1. Välkommen tillbaka till Sverige!

  2. Lite traumatiserade är vi ju… 😉
    Skönt att livet kräver mer än bloggande i perioder.

  3. Här finns det både blåbär och kantareller i skogarna. Och lingonen börjar bli mogna. Hösten kom fort.. jag var inte riktigt redo för den än. Men jag tror att det kommer fler varma sommardagar trots att de mörka kvällarna har kommit för att stanna. Ett tag.

    • Skogens guld brukar finnas till långt in på hösten. Jag hoppas få del av det goda när jag får tid att ta mig ut i skogen. 🙂

  4. Välkommen hem! Alltid trevligt med ett livstecken. 😉

  5. Mitt bloggande går också på lågvarv. Kanske går det upp i varv snart.

Kommentera

Etikettmoln

