Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Bloglovins förändring

skidbacke

Bloglovins förändring ogillas av mig.

Tidigare har det varit lätt att finna någon man har listat där och dennes blogg, i en rullist. Jag kanske inte har förstått vitsen med det nya systemet, men än så länge gillar jag det inte. Ska använda mig av den ett tag till, men överväger att lämna.

Hur har ni koll på era bloggvänners bloggar? Enkelt system…

Kommentarer till: "Bloglovins förändring" (19)

  1. Jag läser bara bloggar på WP, då slipper jag kolla koll på sånt

    • Hur har du ordning på de bloggarna? Bl.a söker jag ofta efter din, då du inte lämnar adress i dina inlägg. Tack vare att du skriver inlägg så ofta så finner jag dig relativt snabbt i Bloglovins flöde.

      • det finns ju i WPs läsare. Både i mobilen och på datorn. Alla bloggar jag följer kommer upp i läsaren så snart någon gjort ett inlägg.

      • Jo, sant… Det uteslöt jag en gång i tiden… får kanske börja använda mig av det… Får fundera på de andra bloggarnas flöde….

        Tycker det är skit att Bloglovin försämras, utveckling ska leda till förbättring… Kan vara att jag inte sett förbättringarna .. men ändå…

      • Det är därför jag bara läser bloggar på WP, för att då ser jag dom 🙂

  2. För en del år sedan tappade jag massor med bloggare som jag hade stor behållning av att läsa. Nu har jag lagt några, bl.a. dig, bland favoriterna. För mig var det enklast…

  3. Jag använder WordPress variant jag med – enkelt på ett och samma ställe. Det enda som jag saknar där är att om någon skriver ett lösenordsskyddat inlägg så kommer den inte upp som nyskrivet inlägg och man kan missa MASSOR.

  4. Jag använder Bloglovin för att följa mina favobloggar. Oftast kollar jag Bloglovin via min iPad. Tycker det fortfarande funkar ok.

    • I mobien är det nog ingen förändring, men i datorn.Där har funnits en lista i bokstavsordning med bloggnamnen.. nu visas endast länkar till nya inlägg… Jag vill ibland kolla sådana som inte skrivit precis idag eller igår…. Det är då jag tycker den nya utformningen är kass.

  5. Jag har både Bloglovin och lägger in bloggar i ”Läsaren” i WP.
    Jag kan hålla med om att Bloglovins förändring var ganska stor, och att det nog var lättare förut, men alla funktioner finns fortfarande. Man måste bara ge sig lite tid att sondera. Fördelen nu är att man kan lista dem man följer på lite olika sätt. Det finns fler funktioner. Jag kan nog tycka att det egentligen är jag som brister … inte Bloglovin.

    Men WP:s ”Läsare” är bra. Där lägger jag in alla bloggar och ”Följer” … och så får jag nya inlägg …. där man även kan lista enskilda bloggar … Och man får avisering på sin mail, precis som från Bloglovin.
    Det som är bra med Bloglovin’s avisering är ju att man får en lista på flera bloggar – om man har valt att avisera på det sättet förstås. Jag har valt en avisering om dagen och då får jag en jättefin sammanställning.
    Läsaren i WP aviserar bloggarna var för sig, Har inte sett att det går att ändra på.

    • Du har funnit betydligt fler funktioner än jag… När jag får tid och energi ska jag kolla in bloglovin litet bättre…

      • Gör det, för listan på bloggar i bokstavsordning finns … och du kan fortfarande se enskilda bloggars inlägg, precis som du efterfrågade. I princip behöver du bara klicka på en blogg så har du alla bloggens inlägg listade … 😉

      • Det är just listan på bloggar i bokstavsordning jag saknar i det nya… Ska kolla någon gång… 🙂 Tack för tips!

      • Hör av dig om du inte hittar, så kanske jag kan vägleda dig lite … 🙂

      • Tack! Bra att veta… nu till dagens ”andra uppgifter”… Det finns annat än bloggande som behöver göras här… 🙂

  6. För mig (blogg.se) har det inte blivit någon förändring på Bloglovin.

Kommentera

Etikettmoln

