Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Reflexdags igen

promenad3

Det är inte länge sedan jag kunde lägga undan reflexerna helt och hållet. Ljuset hade tagit över.

När jag var ute på min kvällspromenad i förrgår eller om det var i måndags kväll så tänkte jag att jag måste börja använda reflexer igen. Igår var premiär för säsongen! Jag vill synas för bilisterna. Som bilförare har jag mer än en gång svurit över gångtrafikanter som tror att de är självlysande när de går rakt ut på övergångsställena utan att ta hänsyn till bilister eller till hur de själva syns i höstmörkret.

Jag sänder med en uppmaning till alla som är ute i mörkret, tänk på att ni syns under mörka, kanske fuktiga kvällar/nätter. Väldigt få människor är självlysande!  🙂

Kommentarer till: "Reflexdags igen" (9)

  1. har alltid reflexväst nu när det blir mörkt

  2. Vi hade några år när vi dubbelbodde på ett mindre samhälle. Blev en del promenerande på dåligt belysta vägar. Sen dess har vi oftast små ”nyckelringslsmpor” som komplett till reflexer. Det fungerar bra även i stadsmiljön. Har sett många som har liknande på barnvagnar i Stockholm

  3. Tack för påminnelsen! Både vi och hundarna måste ha reflexer nu när kvällarna blir mörkare.

  4. Helt rätt! Reflexer är bra!

  5. En mycket bra uppmaning. Det där är väldigt viktigt!!!
    Kram

Kommentera

Etikettmoln

