Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Husvagnsmässa

husvagnsmassa

Idag började husvagns- och husbilsmässan i Jönköping. Det är en mässa som brukar dra mycket folk.

Idag förla jag min förmiddagspromenad dit. Mycket poliser, blåljus och dirigerande. Långa köer redan under förmiddagen, än värre blir det nog framåt kvällen.
I en av köerna var det en husvagsförare som inte hade tålamod att köa till målet. Framförvarande bil hade en liten lucka till framförvarande ekipage. Den förare som låg bakom tappade tålamodet… tutade hetsigt, det hjälpte inte…. Då körde vederbörande sakta fram tills plåt mot plåt möttes! Helt planerat och med vilja, inget misstag. Jag trodde föraren i det påkörda ekipaget skulle gå ur bilen, jag stannade till, ifall de ville ha vittne. Men föraren i den påkörda bilen körde lugnt framåt tills hålet täpptes till.
Sådana bilförare som han, för visst var det en man, som körde på borde inte finnas på vägarna. Vad gjorde det om det blev en lucka på några få meter… Ingen som kunde tränga sig in där, bättre att köra fram litet längre sträckor åt gången än att ligga och flåsa i häcken på bilen framför!? Ja, det tycker jag alltså! 🙂
Jag önskar att alla som ska till mässan ha både tålamod och gott om tid!

Kommentarer till: "Husvagnsmässa" (7)

  1. Vissa människor borde helt enkelt inte sitta bakom en ratt 😦 Tänk så mycket bättre det vore om alla samarbetade i trafiken…

  2. Just en sån bilförare utan allt för många hjärnceller hade jag bakom mig igår. Jag körde om en lastbil, men innan jag hunnit förbi så blev jag själv omkörd av den här idioten.

  3. Det verkar bli fler och fler sådana ”galningar” i trafiken. 😦

  4. Kul med mässan! Tänk att det alltid finns nån sån varje gång det blir köer. Jag slutar aldrig att förvånas.

    • Visst är det knepigt. De kommer ju inte fram till målet en enda sekund snabbare genom att täcka luckorna bums. Inte när inga andra kan komma in i kön.. 🙂 Dumskallar kan man kalla dessa individer utan att överdriva!

Kommentera

Etikettmoln

