Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Min hatt

min-hatt

 

Jag har ett par vänner som besökt husvagnsmässan här i sta´n, de var hos mig i går kväll. Då visade de en bild på en hatt som såldes på mässan. Jag blev så förtjust i den så jag ville ha en sådan. De köpte en till mig och levererade den til mig under förmiddagen idag. Snabba ryck.

Hatten ser ni på bilden ovan. Ni ser inte om jag passar i den eller ej, men det var hatten jag ville visa… 🙂 Min egen bedömning är att jag passar i den!

Det är cirka 60 år sedan jag hade hatt senast. I vuxen ålder har det aldrig hänt, men jag har ett foto därjag har hatt. Uppskattningsvis var jag endast tre-fem år gammal!

Tusen tack till K och C för att ni fixade detta till mig… 🙂

Kommentarer till: "Min hatt" (27)

  1. Eva Hammarbro sa:

    Det man gillar passar man i, anser jag.
    Snygg 🎩!

  2. Hatten är så snygg och vilken härlig färg! Av bilden att döma tycker jag att du verkar klä bra i den.

  3. Hugos matte sa:

    Jag köpte mej en hatt för några år sedan, hatten var riktigt snygg, men jag trivdes aldrig i att bära hatt, tyvärr. Din hatt är jättesnygg, den vill vi se dej i när vi träffas!

  4. Din egen bedömning måste väl vara den som gäller eftersom det är du som ska bära den. Hatten är snygg så bär den med stolthet. Det var ett finurligt sätt att visa den på, Ha det så gott,

  5. Ser fint ut. Jag älskar hattar. Jag trivs mycket bra i hatt.

  6. Fin hatt…märkligt att det där försvann ett tag, på frammarsch igen hoppas jag.

    Ha de bäst nu. 🙂

  7. Snygg hatt, den passar säkert! Skulle vara trevligt att se dig irl i hatt!

  8. Helt enkelt en Mia hatt! Härligt! Nog klär du i den – jag gillar den också.
    Vi hade hattaffär här i stan, men den lades ner. Är också hattsugen 🙂

  9. Heja dig! Lyckliga de som passar i hatt. Det gör du!
    Själv tycker jag att det är svårt att hitta mössor och hattar som jag känner mig bekväm i. Och som jag tycker passar mig.

    • Jag tror det handlar mycket om vanesak. Under många år använde jag inte mössa alls, bara kapuschong. När jag på en hantverksmässa köpte en mössa jag tyckte var fin så började jag använda den. Kändes ovant, men vande mig… Nu är jag mentalt förberedd på hatt… kommer inte kännas bekvämt första gången, men kommer att vänja mig. Jag vill, jag törs… 🙂

  10. En kvinna för sin hatt…
    Den var fin!

  11. Snygg hatt! Jag är själv en människa som passar i huvudbonad, vilken som helst egentligen. Synd att de används så sällan numera. Känns lite ovant att ha hatt till vardags för min del, men varför inte egentligen.

    • Jag tror endast jag kommer att använda den som ”gå-bort-hatt” som man sa förr. Men man vet adrig, trivs jag tillräckligt bra i den så kanske den åker på även i andra sammanhang.

  12. Roligt med hattar, vilket är sällsynt att se idag. Tycker nog den ser ut att passa dig.

  13. Hatten är jättesnygg och även färgen. Jag har inte heller haft hatt i vuxen ålder. Lite synd, för det är väldigt tjusigt. Kram

Kommentera

Etikettmoln

