Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Dödlig avundsjuka

dodlig-avis

Så har jag läst ännu en deckare av Ramona Fransson.  Första halvan tyckte jag var så där, men tillräckligt intressant för att läsa klart och den blev betydligt bättre mot slutet. Upplever att så har det varit med flera böcker jag läst i år.

”Dödlig avundsjuka” är en roman som bygger på ett verkligt kriminalfall. En ung flicka mördas strax innan hon skulle ta studenten när hon var på väg ut en kväll tillsammans med sina bästa kompisar. Just att Rmona Franssons deckare bygger på verkliga rättsfall tycker jag höjer hennes böcker.

En deckare utläst 11 september. Hmm… 11 sept  är ett datum som finns i mångas minnen.

11/9 1973 Militärkuppen i Chile som ledde till att många chilenare flydde till bl.a vårt land.

11/9 2001  Attacken mot World Trade Center

11/9 2003 Sveriges utrikesminister Anna Lindh dog av sina skador efter knivattacken mot henne dagen innan på NK i Stockholm.

Tror att ännu någon ”stor” tragisk händelse har inträffat just 11 september men kommer inte ihåg det i rappet

För mig har dagen idag inte varit någon otursdag. Haft en  jättetrevlig dag tillsammans med sonen Vi har ätit middag tillsammanns, varit ute på en långpromenad, tänkte logga en flerstegsgeocache, men fann inte steg tre av fyra och då var det kört. Det blev i alla fall en lång promenad för oss i härligt septemberväder. Inte illa det heller! Vi köpte goda wienerbröd och avslutade med fika hemma  hos mig. En bra dag.

 

Kommentarer till: "Dödlig avundsjuka" (4)

  1. Helt okänd författare för mig. Men jag läser sällan deckare.

  2. Tyvärr många tråkiga minnen med datumet.

  3. Beroende på hur jag tänker på 11 september känner jag mig antingen ledsen över den sorg som är förknippad med detta datum, eller glad över att denna soliga dag få vara mitt i sköna övergången mellan sommar och höst.
    Promenad och ”gofika”, i sådant önskvärt sällskap, låter som något som förgyller en redan fin septemberdag. Hoppas din vecka fortsätter i samma anda.
    Kram!

  4. Jag lyssnade på den boken i våras och min summering blev ”trist och förutsägbar”.
    Har lyssnat på alla 10 böckerna med Greger Thulin i huvudrollen och de har varit lättlyssnade men inte mycket mer.

    Jag håller med dig att det är rätt många böcker som är ”så där”.

Kommentera

Etikettmoln

