Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Tågresor

drammen9

Idag hör jag på radion att det finns planer på att sänka hastigheten på vissa tågsträckor grundat på att spåren inte har underhållits som de ska.

Vore det inte bättre att lägga de pengar som planeras till höghastighetsbanan till att rusta upp och underhålla de spår som redan finns? Det skulle gagna långt fler resenärer än nämnda höghastighetsbana. Så tänker jag…

Hur tänker du i frågan?

Kommentarer till: "Tågresor" (12)

  1. Till att börja med är det helt sanslöst hur dom har ställt till det med järnvägen. Det kommer att dröja länge innan det är återställt. Om man måste prioritera så är höghastighetståg mindre viktigt tycker jag

  2. Kan inte se varför vi ska ha höghastighetståg. Framförallt inte när nu en del sträckor på nuvarande järnväg är så dålig att man måste dra ner på hastigheten. Det är skadligt att stressa och dessutom kan man inte tänka sunt då. Är det vad som hänt. Låter galet alltihop.
    Skickar ett mail eller sms till dig. Om jag skriver det här blir det nog gjort. 🙂

  3. Låter helt snurrigt. Ska man ge sig ut och åka på spår som inte är säkra? Vet de vilken högsta hastigheten får vara för att det inte ska hända nån olycka då? Det verkar inte särskilt väl genomtänkt. Jag tror inte någon har så bråttom att det är befogat och lägga ner så mycket pengar på höghastighetståg.

  4. Knepigt utan bättre insikt. Underhållet är eftersatt och investeringar i infrastruktur är ofta långsiktiga projekt. Det är verkligen en utmaning att få till en bra planering och minimera störningar. För mig är det inte uteslutet att det krävs olika lösningar för olika sträckor.

  5. … å´ jag tänker som du! 🙂
    Ha de!

  6. Jag håller med dig till 100%! Tyvärr har järnvägarna inte skött som de skulle så nu få någon bita i det sura äpplet. Tyvärr brukar det oftast drabba resenärerna… Suck!

  7. Jag tänkte precis som du då jag såg detta på tv-nyheterna igår! Det är för många kockar som kokar järnvägssoppan och den ena vet inte vad den andra gör – jag menar inte gör tydligen. Dagens järnväg är på fel spår!

  8. Jag tänker som du. Nu igen. Märkligt.

Kommentera

Etikettmoln

