Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Syskonsamtal

maskros

Idag snackade jag i telefon med min ena bror, Han frågade om jag hade något emot att han köpte loss en bit mark från vårt föräldrahem där han byggt en sommarstuga, haft för uthyrning. Nu har de tröttnat på att ha ett extrahus och hålla ordning på och vill sälja.

Att köpa loss, inga problem för mig… Första tanken jag fick var dock: ”Ska jag köpa?” Nej, sa en röst sedan, jag ska hålla i mina pengar och hur mycket skulle jag vara där egentligen? Tror inte det blir så mycket, jag blir äldre och äldre och är ute på andra äventyr. Samtidigt skulle det känns mysigt… men nej…. Bestämde mig nästan omgående.

Tog jag rätt beslut? Kommer jag att ångra mig? Jo, jag tror det, men det vet man nog inte förrän efter några år…  Tror dock att andra kan hålla bättre underhåll om huset än vad jag skulle göra…

Jag vill var frii! 🙂

Kommentarer till: "Syskonsamtal" (6)

  1. Ja du, inget lätt beslut, även om du verkar ha bestämt dig. Och det är ju bra. Du har vägt in för-och nackdelar… som också ska samsas med rent känslomässiga.
    Känns det rätt så är det rätt.

  2. Det är säkert ett vettigt beslut. Det är ju svårt att förutsäga allt som kommer så man får ta det utifrån de förutsättningar man vet. Vi har haft liknande beslutsvånda kring ärvd jordbruksfastighet

  3. Om man är tveksam är det rätta svaret nej har jag insett. 🙂

  4. Det var bra att du lät förnuftet segra över känslorna! Om det känns bra.

Kommentera

Etikettmoln

